וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופעה חדשה בתחום השיווק: הטלפון עלינו - התשלום עליך

רינה רוזנברג

22.2.2009 / 15:00

האם חברות מצאו דרך לעקיפת חוק הספאם? השיטה: ניתוק אחרי צלצול אחד ומסתמכות על יצר הסקרנות של הצרכן



תופעה חדשה בתחום השיווק מצליחה לעקוף את חוק הספאם, ואף מובילה את הצרכן לבקש שיציעו לו מוצרים וגורמת לו לשלם עבור אותה הפרסומת.



הממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת, עו"ד יצחק קמחי, מזהיר כי כדי לעקוף את חוק הספאם חברות פועלות בשיטה חדשה: הן מחייגות באופן אוטומטי למספר צרכנים, אך מנתקות את השיחה לאחר צלצול אחד בלבד, כך שהצרכן לא הספיק לענות לשיחה. בפעולה זו הן מסתמכות על יצר הסקרנות שיגרום לצרכנים לבדוק מי התקשר אליהם. צרכן שיחייג לאותו מספר יגיע להודעה במשיבון שתודה לו על כך שחזר לחברה, ובתוכן ההודעה תובטח לו מתנה ממגוון המתנות שהחברה מציעה. כל שעליו לעשות הוא להשאיר את פרטיו האישיים במשיבון, הכוללים את מספר הטלפון שלו, וידאגו לחזור אליו לתיאום המשלוח.



בכך, עוקפות החברות את חוק הספאם, אשר נכנס לתוקף בדצמבר 2008, ולפיו אסור לשלוח מסרים שיווקיים או פרסומיים במישרין לצרכנים במערכת חיוג אוטומטי בלא קבלת הסכמתם המפורשת. אולם במקרה הזה, כאשר הצרכן פונה, מוסר את פרטיו ומאפשר להתקשר אליו, נעקף האיסור הקבוע בחוק הספאם.



כאשר נציגי השירות של החברה חוזרים לצרכן, הם מבקשים ממנו את מספר כרטיס האשראי שלו, ומסבירים שהתשלום שיגבה לא יהיה עבור המתנה, אלא עבור דמי המשלוח בלבד. אף בכך עוברות החברות על החוק. "על מתנות לא צריך לשלם, ואם קבלת המתנה כרוכה בתשלום אזי אין מדובר במתנה, אלא במכירת מוצר, ויש לציין את מחירו הכולל של המוצר כולל דמי הובלתו כנדרש בחוק הגנת הצרכן, אחרת מדובר בעבירה על החוק" אומר עו"ד קמחי, ומזהיר: "שמרו את פרטיכם האישיים לעצמכם ומסרו אותם רק אם יש צורך אמיתי ולגורם שאתם מכירים וסומכים עליו".



עו"ד קמחי מוסיף ומזהיר את הצרכנים מפני מסירת פרטים אישיים או מספר כרטיס האשראי לגורם שאינו מוכר, או למי שלא ניתן לסמוך עליו שלא יעביר את המידע לאחרים, או יעשה בו שימוש לרעה. כמו כן, הוא מציין כי לא כדאי להתפתות ולצלצל חזרה למספר לא מוכר. "החיוג על חשבונכם, ואתם עלולים לקבל פרסומות או מסרים שיווקים שאינכם חפצים בהם", מזהיר עו"ד קמחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully