וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק מזרחי: מהם הכוחות המופעלים על השווקים הגלובלים ואלו אפיקי השקעה ממשיכים להפגין עוצמה?

TheMarker

22.2.2009 / 15:04

לדברי מנהל המחקר של הבנק, רונן מנחם "כל עוד הציבור מעריך שהצעדים שננקטים מפעם בפעם על ידי הרשויות השונות לא מהווים מענה מספק לתחלואי המערכת הבנקאית הגלובאלית, תימשכנה העצבנות והעגמומיות בשוק המניות"



כל עוד הציבור מעריך שהצעדים שננקטים מפעם בפעם על ידי הרשויות השונות לא מהווים מענה מספק לתחלואי המערכת הבנקאית הגלובאלית, תימשכנה העצבנות והעגמומיות בשוק המניות, כך מעריך הבוקר מנהל יחידת המחקר של בנק המזרחי טפחות, רונן מנחם.



לדברי מנחם "הציבור מעוניין לראות מהלכים שהם תוצאה של משנה מסודרת, בעלי מינון מספק, ולא צעדים הנתפסים ככיבוי שריפות. עד אז, המחיר האטרקטיווי לכאורה של מניות רבות יתקשה להוות תמריץ לתיעול הכספים הרבים, שמקבלי ההחלטות מעבירים לשוק בדרכים שונות, לנכסים נושאי סיכון כגון אלה. הציבור ימשיך כנראה להגן על עצמו באמצעות נכסים הבטוחים, חרף עלותם התופחת".



בבנק מזרחי מעריכים שהעצבנות רבה המאפיינת לאחרונה את התנהלות מניות הבנקים ברחבי העולם בשל אזהרות רווח, תוצאות כספיות גרועות, הנמכת ציפיות וחוסר שביעות רצון מהצעדים המוצעים להתמודדות עם קשייה של המערכת הבנקאית הגלובאלית כגון גורמים לתנודתיות גבוהה בשעריהן, תוך נטייה ברורה לירידה.



בשלושת החודשים האחרונים, חלה ירידה בת 32.2% במדד MSCI‏ בנקים, בעוד מדד MSCI‏ הכולל ירד ב-13.45% בלבד. מניות הבנקים גוררות את השוק כלפי מטה. תופעה זו הייתה נחלתם של גושי מטבע רבים. לדוגמא, ביבשת אירופה ירד המדד הכולל ב-14.9%, בעוד מדד הבנקים השיל 38% ואילו בשווקים המתעוררים ירדו המדד הכולל ומדד הבנקים ב-4.6% ו-16.5%, בהתאמה. בארה"ב, פני הדברים דומים.



לדברי מנחם "במצב עניינים כזה, ממשיך הציבור להצטייד בנכסים הנחשבים בטוחים בעיניו, הגם שהוא ער לכך שבנכסים מצומצמים אלה חלו עליות ניכרות בחודשים האחרונים". מנחם מונה שלושה אפיקי השקעה כאלו.



איגרות החוב המונפקות בידי ממשלת ארה"ב מציעות כעת 2.79% לפדיון (ל-10 שנים), נמוך בהרבה מתשואתן בעשור האחרון (4.65%, בממוצע). לדברי מנחם "ברור לכל כי הגירעון בתקציב ממשלת ארה"ב יתפח ל-10% לפחות בשנה התקציבית הנוכחית וכדי לממן זאת היא כבר החלה להגדיל משמעותית את היצען של איגרות חוב אלה".



הדולר של ארה"ב נסחר עתה בשער חליפין 1.2828 כנגד היורו, לאחר התחזקות בת 20% בשמונת החודשים האחרונים. לדברי מנחם "הדולר נחשב מטבע מקלט אופייני בעיתות מיתון גלובאלי וההפחתה המהירה יותר בריבית בארה"ב מאשר במרחב היורו לא הפחיתה מהביקוש לו".



הזהב נסחר כעת תמורת 995.5 דולר ליחידה, לאחר שבמהלך המחסר חצה את רף ה-1,000 דולר, בו שהה לאחרונה לפני כשנה. לדברי מנחם "כשבשוק המניות נרשמות ירידות שערים ניכרות, או כשפיחות בשער הדולר כנגד האירו מעורר חשש שקצב האינפלציה יעלה, מהווה מתכת יקרה זו חלופה אטרקטיווית".



בבנק מעריכים שעליות שערים מזדמנות בשוקי המניות בעולם בכלל ובארה"ב בפרט שבות ומתבררות כנקודתיות בלבד. כדוגמא מצביע מנחם על מדד ה-S&P500 שבסיכומם של גלי העליות והירידות נמצא כעת במרחק של 2% בלבד מהשפל שרשם ב-20 בנובמבר 2008 ועד כה ירד ב-2009 ב-15%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully