וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילארי קלינטון לסין: המשיכו לקנות אג"ח של ממשלת ארה"ב

סוכנויות הידיעות

22.2.2009 / 15:50

כלכלותיהן של שתי המדינות שלובות זו בזו ויהיה זה לטובתה של סין אם ארה"ב תוכל להמשיך ולמכור אג"ח, אמרה קלינטון



שרת החוץ של ארה"ב, הילארי קלינטון, קראה לסין להמשיך ולקנות איגרות חוב ממשלתיות של ארה"ב כדי לסייע לממן את תוכנית התמריצים של הנשיא ברק אובמה.



"כלכלותיהן של שתי המדינות שלובות זו בזו ויהיה זה לטובתה של סין אם ארה"ב תוכל להמשיך ולמכור אג"ח", אמרה קלינטון בריאיון לתחנת הטלוויזיה דרגון בשנחאי. "סין יודעת שהיא זקוקה לכלכלה אמריקאית בריאה בתוך שוק הייצוא הגדול שלה", הוסיפה קלינטון.



עוד אמרה קילנטון כי ארה"ב חייבת לנקוט באמצעים דרסטיים כדי לעודד את הצמיחה. "אנחנו באמת ניפול או נקום ביחד", אמרה קלינטון. "באמצעות המשך התמיכה באג"ח של האוצר האמריקאי, הסינים מכירים בתלות ההדדית".



סין, המחזיקה הגדולה ביותר באיגרות חוב ממשלתיות של ארה"ב, הגדילה רכישות אג"ח אלו ב-46% בשנה שעברה, לסכום כולל של 696 מיליארד דולר, לאחר שהמיתון הגלובלי דירבן את הביקוש לני"ע אלו.



ממשלת סין אמרה בשבוע שעבר כי בכוונתה להמשיך לקנות אג"ח ממשלתיות של ארה"ב, והוסיפה כי רכישות עתידיות יהיו תלויות בשימור ערכן ובטיחותן של השקעות אלו. סין המשיכה לרכוש את האג"ח על רקע גידול של 27% ביתרות המט"ח שלה ב-2008.



ג'יי.פי מורגן צ'ייס חזה ב-6 בפברואר כי סין תמשיך לקנות של אג"ח ממשלתיות של ארה"ב "לא רק בשביל היציבות קצרת הטווח של המערכת הפיננסית הגלובלית, כי אם מכיוון שאין שוק חלופי בריא ונזיל שבו סין יכולה להשקיע את היתרות הענקיות שלה". ניסיונותיה של סין לגוון את השקעותיה לא עלו יפה בעבר. היא הפסידה חצי מהשקעה של 10.5 מיליארד דולר שביצעה בבלאקסטון, מורגן סטנלי ו-TPG מאז אמצע 2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully