וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעשות MBA בסין

יעל רדלמן

22.2.2009 / 15:47

המיקום של תכנית ה-MBA ישפיע על אפשרויות התעסוקה הזמינות. מדריך ללימודי מנהל עסקים בעולם

Financial Times פרסם השבוע ידיעה מעניינת על בחור בריטי שהחליט לעשות את תוכנית ה- MBA שלו בסין לא רק לסמסטר אחד, אלא לתוכנית הלימודים כולה (למעשה, הוא בילה סמסטר אחד בתוכנית שלו באוניברסיטת ניו יורק, במסגרת חילופי סטודנטים).

הוא למד ב- Tshingua University בבייג'ינג. במבט ראשון על הכתבה, אמרתי לעצמי: "וואו, הבחור הזה אמיץ". ככל שחשבתי על זה יותר, התחוור לי כי הוא גם מבריק. הידע התרבותי והנטוורקינג שהוא בוודאי הצליח לרכוש לעצמו הם המניעים העיקריים שעומדים מאחורי ההחלטה לעשות MBA בינלאומי מלכתחילה. אני בטוחה שהוא השיג תשואה מרשימה על ההשקעה שלו....

התוצר הלאומי הגולמי של סין דורג שלישית בעולם בשנת 2008, לפי ה- CIA World's factbook, (תוך שהיא משיגה את גרמניה, צרפת ובריטניה). בהנחה שהבחור הזה ישיג עבודה בסין, תוך שנתיים הוא יהיה שווה הרבה יותר למעסיקים עתידיים – הוא יהיה חלק מקבוצה קטנה, שהולכת וגדלה, של אנשים בעלי נסיון וידע גלובלי אמיתי.

תקשורת עם החברות

המיקום של התוכניות משפיע הרבה על אופי הכיתה, הלימודים ותהליך גיוס העבודה. תוכניות שממקומות בערים גדולות עם תעשיות מובהקות (כמו פיננסים ומדיה בניו יורק, טכנולוגיה ויזמות בסן פרנסיסקו, בידור בלוס אנגלס וכו') מאפשרות גישה קרובה ותדירה לחברות המגייסות.

העובדה שהחברות נמצאות במרחק נסיעה מאפשרות תקשורת מרובה יותר בין הסטודנטים לבין החברות, ומצד שני גם הציפיות גדולות – אם החברות המגייסות מקיימות מספר אירועים הציפיות יהיו שתגיעו לכולם (גם אם מדובר בבאולינג....).

לעבוד בארה"ב ובאירופה

תוכניות שנמצאות במיקומים פחות אסרטגיים משקיעות מאמץ רב בהבאת מגייסים לביקור מאורגן בקמפוס, לצורך מצגת או השתתפות בפאנל. אם אתם רוצים להגיע לחברות שאינן מגיעות לקמפוס יידרש מכם מאמץ רב יותר, כיוון שתאלצו לצאת ל"טרקים" – ביקורים עסקיים שמאורגנים על ידי מועדוני סטודנטים ליעדים פופלרים (אירופה, מיאמי, חוף מערבי/מזרחי, דרום אמריקה, אסיה וכו') או עצמאית.

כמובן שאם אתם רואים את עצמכם עובדים בארה"ב או אירופה, זה אך הגיוני למקד את האנרגיה והמאמץ שלכם בתוכניות שנמצאות שם. אם אתם רוצים ליהנות מכל האופציות, כדאי להתמקד בתוכניות שמאפשרות חילופי סטונדנטים למדינות שאתם חושקים בהן. כך גם תזכו להיות חברים באגודות בוגרים שונות, ולהינות מנטוורקינג משמעותי יותר.

אם אתם רוצים ללמוד ולחזור למעסיק הקודם – מיקום התוכנית פחות קריטי, אבל עדיין חשוב מאותן הסיבות. במיוחד, אם אתם רוצים חשיפה לחברות דומת לשלכן בחו"ל, כדאי לבחור תוכנית עם הזדמנות להתמחות קיץ או לימודים שמערבים עבודה בפועל עם חברות מהתעשייה.

בכל מקרה, כדאי להיות אמיצים, ולקבל החלטה שתהיה טובה לכם בטווח הארוך, אפילו אם זה יצריך מכם ללמוד שפה חדשה, או יחייב אתכם לסבול ממזג אוויר קשה...

יעל רדלמן יועצת לסטודנטים המעונינים בלימודים ועבודה בארה"ב

yredelman@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully