וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: שכר הטרחה של וינרוט היה תלוי בהצלחתו לשכנע את שוקי ויטה לחתום על הסכמי מס

עמית בן-ארויה

22.2.2009 / 16:14

ויטה הכיר לגאידמק וצ'רנוי ב-3 מיליארד דולר מבלי לברר את הצהרותיהם לרשות המסים באורח מקצועי



שכר הטרחה של ארבעה מלקוחות עו"ד יעקב וינרוט היה תלוי בהצלחת הפרקליט לשכנע את פקיד השומה לשעבר שוקי ויטה - בעודו לקוח של וינרוט - לחתום על הסכמי מס לטובתם. כך עולה מהודעת משרד המשפטים היום המסכמת את ממצאי חומר החקירה. "בהמשך לפניות כתבים והפרסומים הרבים בנושא, אנו רואים את עצמנו אנוסים למסור את הפרטים", נמסר.



באחרונה קיבלו וינרוט, ויטה ורו"ח זאב פלדמן מכתבים בהם מודיעה להם הפרקליטות על כך שהיא שוקלת להעמידם לדין בכפוף לשימוע. לפי החשד, ויטה קידם הסכמי מס ללא בדיקות רציניות של ארבעה מלקוחות וינרוט - ארקדי גאידמק, מיכאל צ'רנוי, היהלומנים דן גרטלר ויעקב ברנט - ובתמורה קיבל הקלות משמעותיות בשכר הטרחה שהוא עצמו אמור היה לשלם לוינרוט.



לפי הודעת משרד המשפטים היום, צ'רנוי וגאידמק העבירו לחברה של וינרוט, ולא למשרדו, עשרות מיליוני שקלים בתמורה להסכמי המס. וינרוט חשוד במתן שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה וכן הלבנת הון. פלדמן חשוד בקבלת דבר במרמה ואילו ויטה בקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים. השלושה מכחישים את החשדות.



כפקיד שומה דן, ויטה הכיר ב-3 מיליארד דולר שהיו בידי גאידמק וצ'רנוי. וזאת, "מבלי שהוצגו בפניו מסמכים מבססים כלשהם להון העצום הנטען על ידי הלקוחות ומבלי לדעת אם אמנם היה קיים, מה היה הרכבו או כל פרט אחר לגביו".



אחד הדברים החמורים העולים מחומר הראיות הוא שחלק גדול משכר הטרחה ששילמו ארבעת הלקוחות לוינרוט היה תלוי תוצאה. כלומר, תשלום שתלוי בהצלחת וינרוט לשכנע את ויטה לחתום על הסכמי המס.



הכשלים לכאורה של ויטה המודגשים בהודעה הם שלא הודיע לממונים עליו על ניגוד העניינים ולא ביקש את אישורם לטפל בענייניו של עו"ד וינרוט או לקוחותיו ונמנע מלברר אודות הצהרות הנישומים.



בעניין אחד הלקוחות, ברנט, נחשדים וינרוט ופלדמן ביצירת מצג כוזב כאילו הלקוח הוא נהנה בנאמנות וכאילו הוא מעניק לאותה נאמנות שירותי ייעוץ. לפיכך, נטען, השיגו במרמה הסכם מס עבור הלקוח.



כיצד הסתבך וינרוט בחשד לעבירת הלבנת הון? לגישת הפרקליטות, כדי למנוע תפיסת כספים של גאידמק במסגרת החקירה הפלילית נגדו, פתח וינרוט חשבון ורשם עצמו כבעל החשבון ואת פלדמן כנהנה - ללא אזכורו של גאידמק כנהנה האמיתי בחשבון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully