וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר שוקי הון: היכן עומדות חברות הביטוח לקראת סוף 2008 ומה צפוי ב-2009

הדס גליקו

22.2.2009 / 16:56

מגדל במצב הטוב ביותר; הראל כלל ומנורה עומדות בדרישות בעזרת גיוס הון; עתידה של הפניקס תלוי בעסקת אקסלנס



למרות שהמגמה בעולם ובישראל היא כרגע לקראת הגדלת ההון העצמי, בינתיים חברות הביטוח בישראל מתקשות לעמוד בדרישות ההון המינימלי הנוכחיות, כך טוענים היום האנליסטים לנה איצקוביץ ואלון גלזר מבית ההשקעות לידר שוקי הון.



בסקירה שמפרסם בית ההשקעות לקראת דו"חות הרבעון הרביעי של 2008 והתחזית לשנת 2009 בענף הביטוח טוענים השניים שהקשיים של חברות נובעים מההשפעה הדרמטית של שוק ההון על תוצאות החברות אשר גורמות להפסדים משמעותיים ובהתאם לכך לשחיקה בהון.



לדברי האנליסטים "אם שוק ההון ימשיך להפגין חולשה, חברות הביטוח עלולות להתקשות בעמידה בדרישות ההון. אנו חוששים מהצורך בגיוסים גדולים, מה שמגדיל את המינוף של חברות הביטוח ואת מידת הסיכון וכן בעל השפעה שלילית על שוויין".



חברות הביטוח פועלות במבנה של חברות אחזקות, כאשר האחזקה העיקרית היא פעילות הביטוח. דרישת ההון העצמי המינימלי מתייחסת לחברות הביטוח ולא לפעילויות אחרות תחת חברת האחזקה, כאשר דרישות ההון נגזרות בהתאם לסוג ולהיקף של הפעילות הביטוחית, אשר כנגדה נדרשת חברת הביטוח להחזיק הון עצמי. ההון העצמי בחברות הביטוח הוא שילוב של הון עצמי ומשני. הון עצמי מורכב ממניות, קרנות ועודפים וההון משני מורכב בעיקר בכתבי התחייבות נדחים כאשר ההון המשני לא יעלה על 50% מההון הראשוני.



בבית ההשקעות מסקרים את פעילותן של מגדל, הראל, מנורה מבטחים, הפניקס וכלל ביטוח. להערכת האנליסטים מגדל נמצאת במצב הטוב יותר מבין כל חברות הביטוח עם העודף הון ראשוני נכון לספטמבר של 340 מיליון שקל כאשר מגדל לא נזקקה לגיוס הון משני כלל.



לגבי חברת הביטוח הראל מעריכים בלידר כי למרות שהרבעון הרביעי צפוי להיות עגום לכל חברות הביטוח, להערכתנו האראל תעמוד בדרישות ההון לרבעון הרביעי שלה 2008 ללא הזרמה נוספת של הון. לגבי 2009 מעריכים בבית ההשקעות כי לאור העובדה שלהראל 400 מיליון שקל בקופת החברה סביר שלא תזדקק לגיוס בהיקף משמועתי ב2009.



מצבה של מנורה מבטחים לעומת זאת טיפה מסובך יותר אומרים האנליסטים מכיוון שכאשר רכשה את שומרה התחייבה להשלים את ההון העצמי של אחזקותיה. בשורה התחתונה אומרים בבית ההשקעות מצבה של מהורה סביר ונראה כי היא תעמוד בדרישות המינמום ברבעון הרביעי וב-2009 ללא גיוס נוסף.



לגבי עתידה של הפניקס מעריכים בלידר כי הרבה תלוי בעסקת אקסלנס. עם זאת סבורים האנליסטים כי גם אם עסקת אקסלנס תושלם ללא גיוסי הון, הרי שכל הנראה תחסל את המזומנים בחברת האחזקות ואם התוצאות יהיו חלשות לא מן הנמע שנראה גיוס הון.



כלל פיננסים היא החברה שצפויה לעמוד בפני הרבעון הקשה מכולן. בעקבות הזרמת ההון שגויס ברבעון הרביעי ב-2008 מעריכים בבית ההשקעות כי היא תעמוד בדרישת ההון המינימלי. לגבי 2009 אומרים בלידר "במידה וזו תהיה שה קשה הרי שכלל תיאלץ לבצע גיוסים בהיקף משמעותי בחברת האחזקות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully