וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: למעלה ממחצית שטחי המים הכלכליים ישראל תפוסים ברישיונות חיפוש נפט וגז

אבי בר-אלי

22.2.2009 / 17:12

מועצת הנפט העניקה בסוף השבוע 20 רישיונות חדשים; שותפות נובל ודלק קיבלה 12 מהם



מועצת הנפט העניקה בסוף השבוע 20 רישיונות חדשים לחיפושי נפט וגז טבעי ולהפקת נפט מפצלי שמן בתחומי ישראל והמים הכלכליים של המדינה. בכך, עומד היום שטח המים הכלכליים של ישראל - הנתון תחת רישיונות קידוח - על 54%. זאת לעומת 6% בלבד רק לפני שנתיים.



מועצת הנפט, בראשות מנהל מינהל רישוי אוצרות הטבע במשרד התשתיות, ד"ר יעקב מימרן, החליטה להעניק 6 רישיונות במתחם היתר "רות" ו-6 רישיונות במתחם היתר "אלון" לשותפות נובל אנרג'י, דלק קידוחים ואבנר. בשטח זה הוענקו עוד 6 רישיונות לחברת פלג'יק אקפלורישן ורישיון נוסף הוענק לחברת אנרג'יטק. כמו כן, המליצה המועצה לאשר רישיון להפקת נפט מפצלי שמן לחברת נגב אוייל & שייל, במישור רותם.



"את הפגישה הקודמת שלנו ערכנו שבועיים לפני תחילת הקידוח ב'תמר 1'", אמר ד"ר מימרן בפתח הדיון, "לשמחתנו, מאז היו לנו הרבה חדשות טובות מעל ומעבר למצופה. אסדת הקידוח העומדת לסיים את פעילותה בתמר, תעבור לבצע את קידוח 'דלית' בתחום רישיון 'מיכל'. התחזית המעודכנת מדברת על 40% סיכויים לתגלית מסחרית, עם צפי של כ-20 BCM".



כלל הרישיונות וההיתרים דורשים את אישורו הסופי של שר התשתיות הלאומיות, בנימין (פואד) בן אליעזר, ואת בחינתם של הגורמים המקצועיים במשרד, בכללם המשפטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully