וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטב: ריבית בנק ישראל לחודש מארס תופחת מחר ב-50 נקודות בסיס לשיעור של 0.5%

TheMarker

22.2.2009 / 17:26

לגבי רכישות המט"ח מעריך האסטרטג הראשי של בית ההשקעות, רון אייכל כי, ייתכן וזה לא סוף הסיפור חרף ההתקרבות ליעד של 44 מיליארד דולר



השבוע תופחת הריבית המוניטרית לחודש מארס ב-50 נקודות בסיס, לכדי 0.5%, כך מעריך היום רון אייכל הכלכלן הראשי של בית ההשקעות מיטב. בבית ההשקעות סבורים כי ייתכן שבסוף החודש הבא תופחת הריבית ב-25 נקודות בסיס נוספות ובכך, ככל הנראה, תסתיים תקופת ההתרה המוניטרית הסטנדרטית לתקופה ארוכה מאוד.



לגבי רכישות המט"ח מעריך אייכל כי, ייתכן וזה לא סוף הסיפור, חרף ההתקרבות ליעד של 44 מיליארד דולר. לא מן הנמנע כי בבנק ישראל יגדירו יעד יתרות חדש או ידווחו על הפחתה צנועה, בהיקף הרכישה היומית. בדו"ח האחרון של ה-IMF צויינה לשבח רכישת המט"ח על ידי הבנק.



לדברי אייכל "נראה כי כל עוד ישנו עודף בחשבון השוטף, היוצר פוטנציאל לייסוף של השקל כנגד הדולר האמריקאי, והסביבה הכלכלית מחריפה, יהיה קשה מאוד לבנק להכריז על סיום ההתערבות. אם יעשה כן, שנה של עבודה קשה עלולה לרדת לטמיון, תוך שבועות".



הריבית המוניטארית ירדה לאחרונה לשפל היסטורי של 1%. שילוב של מיתון כלכלי בשנת 2009, עם צפי להתגברות הדרגתית בפעילות הכלכלית והיעדר לחצים אינפלציוניים המצביעים על כך שזו לא סוף הדרך והיא תופחת שוב מחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully