וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופת חולים מאוחדת הוציאה 35 מיליון שקל על פרסום ב-2007 - פי 7 מהתקציב המותר

רוני לינדר-גנץ

22.2.2009 / 17:25

כך נודע ל-TheMarker; חריגות משמעותיות גם בתקציבי הפרסום בשאר הקופות; משרד הבריאות הטיל עליהן קנסות



חמודי, החסידות וחבריהם יופיעו בשנה הקרובה במינונים נמוכים בהרבה מכפי שהורגלנו: קופות החולים מאוחדת, לאומית, מכבי והכללית ייקנסו על ידי משרד הבריאות לאחר שחרגו מתקציבי הפרסום שלהם בעשרות אחוזים ב-2007, כך נודע ל-TheMarker. יצויין כי תקציבי השיווק של הקופות נקבעים על פי תקנות חוק ביטוח בריאות ממלכתי, בעיקר לפי גודל הקופה. התקציב סגור ואסור לקופות לחרוג ממנו.



שיאנית החריגות היא קופת חולים מאוחדת שהוציאה לא פחות מ-35 מיליון שקל על פרסום ב-2007. זוהי חריגה של כ-500% מתקציב הפרסום שלה שעמד על 4.9 מיליון שקל בלבד. בעקבות כך הטיל משרד הבריאות על הקופה קנס בגובה 40% מתקציבה ל-2009 שמסתכם בכ-2 מיליון שקל. בנוסף דרש ממנה לעצור את כל התקשרויותיה עם חברות שיווק וסוכנים עצמאיים, והקפיא את מקדמות כספי התמיכה של הקופה בסך 10.26 מיליון שקל עד לתום בירור העניין.



במקום השני ב"מצעד" החריגות ניצבת קופת חולים לאומית שחרגה ביותר מ-100% מתקציב הפרסום שלה והוציאה 10.6 מיליון שקל למרות שתקציב הפרסום שלה עומד על 4.9 מיליון שקל בלבד. גם לאומית נקנסה ב-40% מתקציב הפרסום שלה ל-2009 ותוכל להוציא לא יותר מ-2.9 מיליון שקל על פרסום.



מכבי שירותי בריאות חרגה גם היא מתקציב הפרסום שלה ב-2007, והוציאה 8.3 מיליון שקל במקום 6 מיליון. מכבי נקנסה ב-25% מתקציב הפרסום שלה ל-2009. שירותי בריאות כללית חרגה מתקציב הפרסום, כפי הנראה ביותר מ-5 מיליון שקל. הקנס שיוטל על הקופה טרם נקבע והעניין נמצא בבירור בינה לבין משרד הבריאות.



יצויין כי התקנות מגדירות היטב מה נכלל בדרכי השיווק העצמי של הקופות. כך למשל, אסור לקופות להעסיק סוכני מכירות ותועמלנים כדי לשכנע מבוטחים לעבור מקופה לקופה, לתת מתנות או כל תמורה למבוטחים כדי שיעברו אליהן, ומנגד מותר להן להפעיל מוקד טלפוני ודיוור ישיר, לפרסם את השירותים שהן נותנות, לעודד פעילויות בתחום קידום בריאות ועוד.



לדברי בכיר במערכת הבריאות, קופות החולים נאלצות להתמודד עם תקציבים נמוכים מדי לאחר שמזה עשר שנים לא עודכנו תקציבי הפרסום שלהם. "מצפים מהקופות להתחרות זו בזו, אך בתקציבים כה זעומים אי אפשר לעשות תחרות רצינית", אומר הבכיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully