וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה רוצה להפחית את הגירעון בחצי

נשיא ארה"ב מעוניין להוריד תוך קדנציה את הגירעון מ-1.3 טריליון ד' ל-533 מיליארד ד'. "לא נוכל לעודד את הצמיחה מבלי לשמור את הגירעון תחת שליטה"

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר, כי מטרתו היא להוריד לחצי את גירעון ארה"ב עד שנת 2013. מקורות בבית הלבן מעריכים, כי אובמה יכריז על היעד במהלך הדיון במדיניות הפיסקלית ויחזור עליהם גם מחר, במסגרת נאומו בקונגרס. גירעון ארה"ב עומד כעת ל-1.3 טריליון דולר או 9.2% מהתמ"ג. אובמה שואף להוריד את הגירעון ל-533 מיליארד דולר שהם 3% מהתמ"ג.

"אנחנו לא יכולים לעודד את הצמיחה של הכלכלה שלנו, מבלי לשמור את הגירעון תחת שליטה", אמר אובמה בנאומו ברדיו, שבו הודיע על תוכניתו לקצץ במסים ל-95% מהאמריקאים, במטרה להמריץ את הכלכלה.

אובמה מתכוון להפחית את הגירעון באמצעות קיצוץ בהוצאות ללחימה, הגדלת נטל המס על השכבות החזקות של האוכלוסייה ותוכניות עבודה במשרדי הממשלה. במהלך 2008 ארה"ב הוציאה 190 מיליארד דולר על הוצאות לחימה בעיראק ובאפגניסטן.

לאחר שעשרות אלפי אמריקאים איבדו את משרתם בתקופה האחרונה, אובמה הכריז כי שיקום כלכלת ארה"ב היא משימתו החשובה ביותר כנשיא, והצלחתו להוציא את ארה"ב מהמשבר הכלכלי תקבע האם הקדנציה שלו תוגדר כמוצלחת או לאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully