וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחאה על סכנת סגירת המפעל: עובדי פרי גליל ישבתו ממחר

חיים ביאור

22.2.2009 / 19:15

העובדים ישבתו למשך ארבע שעות; במשטרה חוששים: העובדים ינסו לחסום את כביש הכניסה לחצור הגלילית



מאות עובדי מפעל השימורים פרי גליל בחצור הגלילית ישבתו מחר (ב') ויקיימו אסיפת מחאה למשך ארבע שעות בגיבוי ההסתדרות. במשטרה חוששים כי השביתה וההתכנסות של העובדים יאבדו שליטה והעובדים ינסו לחסום את כביש הכניסה לחצור הגלילית.



השביתה ואסיפת המחאה מתקיימות בעקבות הערכת ההסתדרות לפיה יבקשו בנק לאומי ודיסקונט מבית המשפט המחוזי בחיפה, בדיון שיתקיים ביום שלישי, לפתוח בהליך של כינוס נכסים. בהסתדרות חוששים כי צעד זה יוביל לסגירת המפעל ולפיטורי עובדים.



ההערכה בהסתדרות התגבשה בעקבות הודעתו בסוף השבוע שעבר של רו"ח דייב גל, הנאמן מטעם ביהמ"ש על הסדר הנושים. גל הודיע לנציגת העובדים, עו"ד גלילה הורנשטיין, כי הבנקים מתנגדים לכל הצעות הסדר הנושים שהוגשו לביהמ"ש.



לפני כחודש וחצי הגישו בנק לאומי ובנק דיסקונט בקשה לביהמ"ש המחוזי בחיפה נגד ויטה פרי גליל, בעקבות חובות בסך 170 מליון שקלים של החברה לבנקים. בדיון שהתקיים בביהמ"ש הוסכם, על דעת כל הצדדים לרבות ההסתדרות והעובדים, כי בשלב זה לא ייכנס המפעל להליך של פירוק וכינוס והצדדים הסכימו לנהל מו עם רוכשים פוטנציאליים. ביהמ"ש מינה נאמנים במטרה לשמור את המפעל כעסק חי ולקבל הצעות רכישה.



יו"ר מרחב הגליל העליון בהסתדרות, יונה פרטוק, אמר היום: "אנו מקווים כי ביהמ"ש לא יקבל החלטה שמשמעותה גזר דין מוות לא רק לעובדי פרי גליל, אלא לחצור הגלילית כולה. אם השופט יקבל את עמדת הבנקים ויחליט על כינוס נכסים, מהר מאוד עשויים העובדים למצוא את עצמם בשערי הביטוח הלאומי כדי לקבל פיצויי פיטורים מינימליים ולהישלח הביתה".



יעקב צ'סקלה, הבעלים של מפעל פריניר, חידש היום את הצעתו ולפיה הוא יפעיל את החברה מטעם הנושים, עד להבראת מפעל פרי גליל והעברתו לרווחיות, ורק אז לקבל אופציה לרכישת המפעל, עם זכות סירוב ראשונה. צ'סקלה מתחייב שתוכנית ההבראה שלו אינה כוללת פיטורי עובדים. הוא הזהיר ש"כל התמהמהות בהחלטה אם לאשר את הצעתי או לא, היא קריטית וכל יום שעובר, מפחית את הסיכויים להציל את פרי גליל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully