וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונית קן אישרה את רכישת קניון גבעתיים על ידי קבוצת עזריאלי תמורת 795 מיליון שקל

עדי דברת

22.2.2009 / 19:29

כפי שפורסם ב-TheMarker, נוחי דנקנר מכר לדוד עזריאלי את הקניון באמצעות חברת נכסים ובניין


דוד עזריאלי קיבל אישור נוסף בדרכו להיות שליט הקניונים של תל אביב וגוש דן. הממונה על ההגבלים העסקיים אישרה את רכישת קניון גבעתיים על ידי קבוצת עזריאלי תמורת 795 מיליון שקל.

כפי שפורסם ב-TheMarker, נוחי דנקנר מכר לדוד עזריאלי את הקניון באמצעות חברת נכסים ובניין שהחזיקה מחצית מהזכויות בקניון ובאמצעות כלל ביטוח שמחזיקה בשאר הזכויות. עזריאלי רכש את הקניון באמצעות חברת קנית שבבעלותו, לפי תשואה של 7.5% (מחיר העסקה לא כולל מס רכישה).

בקניון גבעתיים יש 3 קומות והוא כולל כ-22 אלף מ"ר של שטחים מסחריים להשכרה, משרדים בהיקף של כ-2,000 מ"ר ובסך הכל כ-46 אלף מ"ר כולל חניונים.

העסקה נחתמה כבר לפני כחודשיים אולם נזקקה לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים. מהישמע דבר חתימת העסקה, בעלי רשתות שונות טענו בפני TheMarker כי העסקה מגדילה את כוחה של קבוצת עזריאלי, שכבר היום ידועה כבעלת מדיניות קשוחה בכל הנוגע לשכר דירה.

חלקם אף טענו כי הקבוצה מתנה להם תנאים ודורשת מהם להיות בקניונים פחות מוצלחים של הקבוצה אם ברצונם להיות בקניונים המצליחים וכי הם אינם יכולים להתקיים בגוש דן מבלי להיות בנכסים המוצלחים יותר של הקבוצה - קניון עזריאלי, קניון איילון, קניון חולון, עזריאלי אור יהודה ועוד.

הרשות להגבלים עסקיים מסרה כי המיזוג אינו מעורר חשש סביר לפגיעה משמעותית בתחרות ולפיכך הוחלט לאשרו. כך, מסרה הרשות להגבלים כי מבדיקה שערכה עולה שבמרבית המקרים תמחור שכר הדירה מתבצע בנפרד לכל אחד מהנכסים שבקבוצה וכי ניהול המו"מ מתבצע לרוב עבור כל אחד מהנכסים בנפרד, בין אם מדובר ברשת חנויות השוכרת חנות אחת או מספר חנויות בקניוני הרשת.

עוד ציינה הרשות כי בהיבט המקומי המוגבל של אזור גבעתיים, עסקת המיזוג אינה צפויה ליצור יכולת ממשית לקבוצת עזריאלי להעלות את שכר הדירה בקניון גבעתיים, קניון איילון או קניון עזריאלי וכי "לא נמצא ביסוס לכך שהעסקה מקימה חשש סביר להתניית פעילותם של שוכרים ובעלי עסקים בכל קניוני הרשת (או בחלק מהם) כתנאי לפעילותם בקניון מסוים המשתייך לאותה רשת באופן שיש בו כדי לפגוע בתחרות בין משכירי הנכסים או בשוכרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully