וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוליווד מתקרבת בצעדי ענק לעוד שביתה: איגוד שחקני המסך דחה את הצעת הפשרה של האולפנים

אשר שכטר

22.2.2009 / 20:16

לטענת SAG, דרישת האולפנים כי החוזה החדש יפוג ב-2012 יפגע במעמדו של איגוד השחקנים במגעים עתידיים



איגוד שחקני המסך בארה"ב (SAG) דחה היום את החוזה שהציעו להם האולפנים ההוליוודיים, בעקבות סעיף שהוסיפו האולפנים ברגע האחרון לטיוטת ההצעה האחרונה שהגישו לנציגי האיגוד. כישלון המגעים בין הצדדים עשוי להוביל לשביתת שחקנים נוספת, לאחר ששביתת התסריטאים בשנה שעברה הסבה נזקים כבדים לתעשיית הקולנוע והטלוויזיה ופגעה בהפקות רבות.



דירקטוריון SAG הצביע ברוב של 73% נגד הצעת הפשרה של התאחדות מפיקי הקולנוע והטלוויזיה (AMPTP), בטענה כי סעיף של הרגע האחרון אשר נוסף לחוזה, לפיו החוזה החדש לא יהיה תקף כלפי חוזים שנחתמו לפניו ותנאיו יוארכו עד 2012, היוותה צעד אחורה במגעים והעידה על אי רצונם של המפיקים להתפשר. "הצעת הפשרה שהוצגו לנו היתה, בפועל, ניסיון להפריד בין SAG לאיגודים מקצועיים אחרים בתעשייה", נאמר בהודעה.



האולפנים עצמם, בתגובה, טענו כי "איננו יכולים להציע לאיגוד השחקנים עסקה טובה יותר מזו שלה הסכימו ב-2008 האיגודים המקצועיים האחרים". המגעים המתוחים בין איגוד שחקני המסך, המאיים בשביתה, לבין נציגי האולפנים נמשכים מאז אמצע 2008, כאשר הצדדים לא הצליחו להסכים על תנאים לחוזה עבודה חדש במקום הסכם העבודה הקודם, אשר פקע ב-30 ביוני.



איגוד השחקנים דורש במסגרת ההסכם חלק גדול יותר מהתמלוגים, בנוסף לתמלוגים על שידור תכנים באינטרנט. בשנה שעברה שבתו חברי גילדת התסריטאים של הוליווד (WGA) במשך למעלה משלושה חודשים בשל סוגיית התמלוגים באינטרנט. שביתת התסריטאים, אשר הובילה לביטולן או דחייתן של הפקות רבות, עלתה לפי הערכות יותר מ-3 מיליארד דולר.



בדצמבר איימו מנהיגי SAG לראשונה כי בכוונתם לשבות, אולם הודעתם ספגה ביקורת חריפה מצד אגפים מתונים יותר באיגוד והובילו להתפטרותו של נציג האיגוד במגעים, דאג אלן, ולחזרה למגעים. עם זאת, המגעים הגיעו לידי פיצוץ פתאומי ביום חמישי, כאשר נציגי האולפנים אמרו כי יגישו טיוטה סופית שאינה ניתנת לדיון לנציגי השחקנים.



לטענת SAG, דרישת האולפנים כי תנאי החוזה החדש יפוגו רק ב-2012, שנה לאחר התאריך בו יפוגו החוזים עליהם חתמו רוב האיגודים האחרים בתעשייה, משמעותו כי האיגוד יבודד מהסכמי העבודה של גילדות אחרות ויפגעו במעמדו במגעים עתידיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully