וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המשבר: מנהיגי האיחוד האירופי קוראים לרגולציה מחמירה על השווקים הפיננסיים

סוכנויות הידיעות

22.2.2009 / 20:25

קאנצלרית גרמניה: יש להכפיף את כל שחקני השוק, כולל קרנות הגידור וחברות הדירוג, לרגולציה מחמירה"



מנהיגי האיחוד האירופי הסכימו היום על רגולציות מחמירות על השווקים הפיננסיים, קרנות הגידור וחברות דירוג האשראי במהלך פסגה בברלין שעסקה בדרכי הטיפול במשבר הכלכלי העולמי במטרה להגיע להסכמה על עמדה אירופית מאוחדת בנושא לקראת פסגת ה-G20 ב-2 באפריל.



בהצהרה שפירסמה לאחר סיום הפסגה, אמרה קאנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, כי "יש להכפיף את כל המוצרים והמשתתפים בשווקים הפיננסיים, כולל קרנות גידור וכל כלי אחר אשר עשוי להוות סיכון למערכת לפיקוח מתאים או רגולציה".



מרקל הוסיפה כי משתתפי הפסגה, בהם נציגי בריטניה, צרפת, איטליה, לוקסמבורג, ספרד, הולנד וצ'כיה הסכימו על שבע נקודות מפתח בנושא הידוק הרגולציה על השווקים במהלך הכנס. "יש להעביר מסר ברור ולנקוט בצעדים מוחשיים כדי לעודד ביטחון מחודש בשווקים ולהחזיר את כלכלת העולם למסלול של צמיחה ותעסוקה", אמרה מרקל.



מנהיגי האיחוד האירופי תמכו בקריאתה של מרקל לאמנה כלכלית אשר מטרתה לאזן את השווקים וכוללת רגולציה על כל הצדדים הפעילים בשווקים הפיננסיים ברחבי העולם, כולל חברות הדירוג. כמו כן, כוללת האמנה חיזוק של קרן המטבע הבינלאומית (IMF) והגדלת משאביה. ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, אמר במהלך הפסגה כי ה-IMF זקוקה ל-500 מיליארד דולר נוספים וקרא ל"ניו דיל עולמי" אשר יסייע להחזיר את כלכלת העולם למסלול של צמיחה.



נקודות מפתח נוספות עליהם הסכימו מנהיגי האיחוד האירופי כוללות הטלת סנקציות על מקלטי מס והגדלת דרישות הלימות ההון מהבנקים. למרות ההסכמה האירופית, צופים כלכלנים כי חלק ניכר מהנקודות אשר הועלו במהלך הפסגה ייתקלו בהתנגדות בפסגת ה-G20, אשר תיערך ב-2 באפריל בלונדון, מצד מדינות כמו ארה"ב, סין, יפאן, הודו וברזיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully