וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי "פרי גליל" יפתחו מחר בשביתת אזהרה

זאת בעקבות הערכה, לפיה הבנקים יבקשו מביהמ"ש בקשה לכינוס נכסים. ההסתדרות: "הבנקים מתנגדים לכל הסדר"

עובדי מפעל "פרי גליל" בחצור הגלילית יפתחו מחר בשביתת אזהרה משעה עשר. העובדים ישביתו את העבודה במפעל במשך 4 שעות, שבמהלכן יקיימו אסיפת הסברה והפגנה בשערי המפעל. זאת, בעקבות הערכת ההסתדרות, לפיה יבקשו בנק לאומי ודיסקונט מביהמ"ש המחוזי בחיפה, בדיון שיתקיים ביום שלישי, לפתוח בהליך של כינוס נכסים. בהסתדרות חוששים, כי צעד זה יוביל לסגירת המפעל ולפיטורי עובדים.

ההערכה בהסתדרות התגבשה בעקבות הודעתו בסוף השבוע של רו"ח דייב גל, הנאמן מטעם ביהמ"ש על הסדר הנושים. גל הודיע לבאת כוחם של העובדים עו"ד גלילה הורנשטיין, כי הבנקים מתנגדים לכל הצעות הסדר הנושים שהוגשו לביהמ"ש.

לפני כחודש וחצי הגישו בנק לאומי ובנק דיסקונט בקשה לביהמ"ש המחוזי בחיפה בקשה נגד "ויטה- פרי גליל". זאת, בעקבות חובות של כ- 170 מיליון שקל של החברה לבנקים. בדיון שהתקיים בביהמ"ש הוסכם, על דעת כל הצדדים, לרבות ההסתדרות והעובדים, כי בשלב זה לא יכנס המפעל להליך של פירוק וכינוס, והצדדים הסכימו לנהל מו"מ עם רוכשים פוטנציאליים. ביהמ"ש מינה נאמנים במטרה לשמור את המפעל כעסק חי ולקבל הצעות רכישה.

יו"ר מרחב גליל עליון בהסתדרות, יונה פרטוק, אמר היום כי "אנחנו מקווים כי ביהמ"ש לא יקבל החלטה שמשמעותה גזר דין מוות לא רק לעובדי 'פרי גליל' אלא לחצור הגלילית כולה. אם השופט יקבל את עמדת הבנקים ויקבל החלטה לכינוס נכסים, הרי שמהר מאוד עשויים למצוא את עצמם העובדים בשערי הביטוח הלאומי מקבלים פיצויי פיטורים מינימליים והולכים הביתה".

יו"ר ועד העובדים, מוטי חזיזה, אמר כי "אנחנו במלחמה על הבית. כרגע אנחנו מקיימים שביתת אזהרה אולם אם המסר לא יובן לא נהסס להחריף את הצעדים. למפעל הזה יש רווח תפעולי נאה ביותר ואין סיבה שילך לכינוס. המפעל הזה נקלע לקשיים רק בגלל החובות של חברת האם ויטה". חזיזה הוסיף ואמר כי בשבוע האחרון הגיע המפעל לעבודה, בתפוקה מלאה בשלוש משמרות סביב השעון, כדי לספק בזמן את ההזמנות הרבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully