וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח על "העם היהודי" קבע אולמרט מושחת; רה"מ: לא הואשמתי בדבר - גם קצב עוד לא

ברק רביד

23.2.2009 / 7:55

אולמרט זעם על שילוב תופעת השחיתות השלטונית בדו"ח וצעק כי "מדובר בחשדות בלבד - וגם קצב עוד לא הואשם"



הדיון בדו"ח המכון לתכנון מדיניות העם היהודי בישיבת הממשלה אתמול הפך לזירת התגוששות בין ראש הממשלה, אהוד אולמרט, לבין ראשי המכון. אולמרט זעם על השילוב של תופעת השחיתות השלטונית בישראל בדו"ח וניצל את ההזדמנות למתוח ביקורת על הטניסאי אנדי רם, על הקומיקאי ליאור שליין ועל מדיניות הימין שדוגל, לדבריו, בהמשך הכיבוש בגדה. המכון לתכנון מדיניות העם היהודי, שהוקם על ידי הסוכנות היהודית ב-2002, הוא גוף עצמאי שעוסק בחשיבה אסטרטגית ותכנון בנושאים הקשורים לעם היהודי.



ההתפרצות של אולמרט הגיעה לקראת סוף המצגת של מנכ"ל המכון, אבינועם בר-יוסף, לאחר שקיבל פתק משר המשפטים דניאל פרידמן. האחרון הפנה את תשומת לבו לעמוד 31 בדו"ח שבו נכתב כי ישראל ניצבת לפני שינוי בהנהגה עקב "בעיית השחיתות המתמשכת שלה". עוד נכתב כי "אחת התקוות היא שמתוך הריסות ממשלת אולמרט תצמח אולי תרבות פוליטית נקייה יותר". בדו"ח אוזכרו חקירות אולמרט והנשיא לשעבר משה קצב. על התפטרות אולמרט נכתב כי "היתה שיא מדכא של מצעד שחיתות בדרגים בכירים".



אולמרט נדהם מהטקסט והחל לצעוק. "זה לא מעניינה של יהדות התפוצות ולא מעניינו של המכון לתכנון מדיניות העם היהודי", אמר בכעס. "לפי מה אתם קובעים את זה? לא הואשמתי עדיין בדבר ומדובר בחשדות בלבד וגם הנשיא לשעבר קצב עוד לא הואשם".



כעסו של רה"מ רק התגבר לאחר שקרא פסקה שבה נכתב כי מלחמת לבנון השנייה נתפסה בעיני יהדות התפוצות ככישלון. אולמרט האשים את אנשי המכון כי הפרופסור יחזקאל דרור, שכיהן כנשיא המכון, אחראי לשילוב נושאי המלחמה והשחיתות.



"מה פתאום", אמר אולמרט. "אני יכול להביא מומחים צבאיים שיראו שהמלחמה הביאה הישגים אדירים. מי שמכם בכלל? מה אתם נכנסים לנושאים האלה ולפי מה אתם קובעים את הקביעות האלה? למה שלא תגיד את האמת? ככה זה שאתם נותנים למי שמסתתר מאחורי וילונות לכתוב את הדו"ח הזה". אולמרט רמז בדבריו ליחזקאל דרור שלפני כמה שבועות הסתתר מאחורי וילון כדי לא ללחוץ את ידו של אולמרט באירוע פומבי.



מהמכון לתכנון מדיניות העם היהודי נמסר כי לדרור, שסיים את תפקידו לפני כמה חודשים לא היתה מעורבות בחיבור הדו"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully