וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטי מנסה להימנע מהלאמה מוחלטת: מנהלת מגעים עם הממשל על הגדלת אחזקותיו בחברה ל-40%

סוכנויות הידיעות

23.2.2009 / 8:31

סיטי פנתה לממשל האמריקאי וביקשה ממנו להמיר חלק ניכר ממניות הבכורה שלו בחברה למניות רגילות


ענקית הפיננסים , שקיבלה סיוע בסך 45 מיליארד דולר מהממשל האמריקאי בחודשים האחרונים, מנהלת כיום מגעים עם ממשל ארה"ב על הגדלת האחזקות הממשלתיות בחברה, לאחר שמניית סיטי נפלה לשפל של 18 שנים בסוף השבוע בשל החשש כי תולאם. כך דיווח היום העיתון "וול סטריט ג'ורנל".

לפי ה"ג'ורנל", סיטי הציעה לממשל כי ימיר חלק ניכר ממניות הבכורה שרכש בחברה כדי להצילה מקריסה למניות רגילות. הדיונים, לפי הדיווח, עשויות להסתיים בכך שהממשל יגדיל את אחזקותיו בחברה ל-40% לעומת 7.8% כיום. בכירים בסיטי, לפי הדיווח, מקווים כי הממשל יגדיל אחזקותיו בחברה ל-25% בלבד.

התוכנית אינה צפויה לעלות למשלמי המסים האמריקאים כספים נוספים, אולם אחזקותיה של בעלי המניות הקיימים בסיטי ידוללו בעקבות הגדלת הנתח הממשלתי, ולממשלה תהיה השפעה גדולה יותר באופן בו החברה מנוהלת. בסיטי, אשר כבר נזקקה לשתי חבילות סיוע ולערבויות ממשלתיות בסך 300 מיליארד דולר כדי להצילה מקריסה, מקווים כי החברה לא תזדקק לסיוע נוסף.

"המהלך הזה עשוי להוביל לרגיעה מסוימת בחששות ולהסיר חלק מהאי-ודאות האופפת את עתידו של המגזר הבנקאי. הממשל בהחלט פועל מהר יותר הפעם, והדבר מתפרש כהצהרה לפיו ישנם בנקים שגדולים מדי מכדי ליפול בשל ההשלכות הכלכליות שיהיו לקריסתם", אמר טוני מוריס, אסטרטג שווקים בכיר בבנק ההשקעות ANZ.

עוד דיווח הג'ורנל כי בסיטי מקווים לשכנע גם בעלים נוספים של מניות בכורה בחברה, בהם זרוע ההשקעות של ממשלת סינגפור וקרן ההשקעה הממשלתית של אבו דאבי, להמיר את מניות הבכורה שלהם למניות רגילות.

העיתון "פייננשל טיימס" דיווח היום, במקביל, כי סיטי פנתה לממשל האמריקאי וביקשה הזרמת הון נוספת שתגדיל את הנתח הממשלתי בבנק ל-40%, אך לא תלאים אותו לחלוטין. העיתון "ניו יורק טיימס" דיווח כי בנקים אחרים עשויים ללכת בעקבותיה של סיטי ולבקש כי הממשל יגדיל את אחזקותיו גם בהם.

בשבוע שעבר נפלה מניית סיטי ב-44% לרמתה הנמוכה מאז 1991, בעקבות חששות כי התרחבות הפסדיה תחייב את הלאמתה ועל רקע נפילה דומה במניית בנק אוף אמריקה. משקיעים האשימו את שר האוצר האמריקאי, טימותי גייתנר, בכך שלא הבהיר כי אין בכוונתו להלאים את המגזר הבנקאי בארה"ב. סיטי, מצדה, טענה כי אינה מנהלת מגעים עם הממשל לגבי אפשרות של הלאמת החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully