וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלנים בארה"ב: התמ"ג האמריקאי ירשום נסיגה חדה ברבעון הראשון; ישוב לצמוח במחצית השניה

רויטרס

23.2.2009 / 8:43

סקר של האגודה הלאומית לכלכלה עסקית בארה"ב חוזה כי התמ"ג ירשום נסיגה בקצב שנתי של 5% ברבעון הנוכחי


כלכלת ארה"ב צפויה לרשום נסיגה חדה ברבעון הראשון בעקבות העלייה בשיעור האבטלה בארה"ב אשר מאטה את הצריכה הפרטית, לפי סקר של האגודה הלאומית לכלכלה עסקית בארה"ב (NABE). עם זאת, הסקר - המורכב מהערכותיהם של 47 כלכלנים - צופה כי כלכלת ארה"ב תתחיל להתאושש במחצית השניה של השנה, ותשוב למגמת צמיחה יציבה ב-2010. ההתאוששות בכלכלה האמריקאית תונע על ידי תוכנית התמריצים של ממשל אובמה, בשווי 787 מיליארד דולר, לפי הסקר.

"הזרימה היציבה של נתונים לא מעודדים לגבי הכלכלה האמריקאית והשווקים הפיננסים הביאו את הכלכלנים לעדה פסימית יותר לגבי הרבעונים הקרובים", אמר נשיא NABE כריס וורוורס. "החדשות הטובות הן שהפעילות הכלכלית צפויה לשוב ולעלות במחצית השניה של השנה ובשנת 2010 אנחנו צפוייל לראות צמיחה של 3.1%", אמר.

הסקר, אשר נערך בין 29 בינואר ו-12 בפברואר, צופה כי התמ"ג האמריקאי ירשום נסיגה בשיעור שנתי של 5% ברבעון הראשון. הנסיגה ברבעון השני צפויה להיות מתונה יותר, ותעמוד על קצב שנתי של 1.7%. ברבעון השלישי חזו הכלכלנים כי הכלכלה האמריקאית תצמח ב-1% וברבעון הרביעי היא תרשום צמיחה בשיעור שנתי של 2.1%.

התמ"ג האמריקאי נסוג בקצב שנתי של 3.8% ברבעון הרביעי, לפי הערכות ממשלתיות בארה"ב. הכלכלה האמריקאית נכנסה למיתון בדצמבר 2007, בעקבות התמוטטות שוק הדיור ומחנק האשראי העולמי. בעוד שוק המניות ומחירי הבתים בארה"ב קורסים, העושר של משקי הבית בארה"ב יורד – וכך גם הצריכה הפרטית. הירידה בביקוש למוצרים הביאה חברות רבות לפטר עובדים במספרים גדולים – דבר אשר הביא להחמרה של ההאטה הכלכלית בת 13 החודשים.

הסקר חוזה כי שיעור האבטלה בארה"ב יגיע לשיא של 9% ברבעון הרביעי, וישוב לרדת ברבעון השני של 2010. כיום עומד שיעור האבטלה בארה"ב על 7.6% - רמת שיא של 16 שנה. הירידה בצריכה הפרטית צפויה להמשיך ולהוריד את המחירים בארה"ב, כשבשנת 2009 חוזים הכלכלנים ירידה של 0.8% המדד המחירים לצרכן. בשנת 2010 יעלו המחירים ב-1.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully