וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסיקה עקרונית: יצרני החלב זכאים לתמורה גבוהה מבעלי מניות אחרים ממכירת מניות תנובה

עמירם כהן

23.2.2009 / 9:03

בעקבות הפסיקה עשויים יצרני החלב במושבים לתבוע חלוקה מחדש של כ-1.7 מיליארד שקל ממכירת מניות תנובה



התמורה לחברי מושבים ממכירת מניות תנובה צריכה להיות נגזרת מהפעילות העסקית שלהם עם תנובה. כך קבעה שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב ענת ברון, בהחלטתה לדחות ערעור שהגישו 7 חברי מושב באר טוביה על החלטת האסיפה הכללית של המושב, כי התמורה ממכירת מניות המושב תחולק באופן לא שוויוני בין חברי המושב ותיגזר מהיקף שיווק התוצרת של כל חבר במושב. המערערים טענו מדובר בחלוקה הפוגעת בעקרון השוויון שביסוד הקמת המושבים ועל כן היא בבחינת אפליה פסולה.



דחיית הערעור תאפשר ליצרני החלב במושב באר טוביה לקבל בממוצע כ-400 אלף שקל כל אחד מהתמורה שקיבל המושב ממכירת מניות תנובה לקבוצת אייפקס שמיר, בעוד שחברי המושב שאינם בעלי רפתות, יקבלו 60-70 אלף שקל בלבד.



השופטת ברון נימקה את החלטתה לדחות את הערעור בכך שתרומת חברי האגודה (המושב) לרכישת המניות היתה שונה מחבר לחבר, ומכאן שחלוקה דיפרנציאלית של התמורה מגלמת את השוני הזה, ועל כן היא אינה אפליה פסולה, אלא "הבחנה מותרת, המשמרת את קניינם האישי של חברי המושב". בנוסף קבעה השופטת ברון שלא מצאה פגם בהליך קבלת ההחלטה באסיפה הכללית של חברי מושב, שבה הוחלט על חלוקה דיפרנציאלית של התמורה.



בעקבות הפסיקה עשויים יצרני החלב במושבים לתבוע חלוקה מחדש של התמורה שקיבלו המושבים ממכירת מניות תנובה שמסתכמת בכ-1.7 מיליארד שקל. נמסר כי חברי מושב באר טוביה שערעורם נדחה, בוחנים לערער לבית המפשט העליון על החלטת המחוזי וככל הנראה יגישו אותו בקרוב.



רוב המושבים החליטו על חלוקה שוויונית של התמורה, ללא העדפה של יצרני החלב על פני חברים אחרים. זו גם עמדתה של תנועת המושבים. כמו כן דחה רשם האגודות השיתופיות, עו"ד אורי זליגמן, עתירה של יצרני החלב במושב ניר בנים נגד החלטת האסיפה הכללית במושב לקיים חלוקה שוויונית של התמורה ובבג"צ נידון בימים אלה ערעור שהגישו יצרני החלב במושב על החלטת הרשם.



החלטת האסיפה הכללית של מושב באר טוביה, בו יש רוב ליצרני החלב, גיבש כבר לפני 4 שנים את הנוסחה לחלוקת התמורה שמגלמת לחברי המושב שאינם יצרני חלב תמורה גבוהה יותר מזו המגיעה להם כמתחייב מפעילותם העסקית עם תנובה. בעקבות החלטת המחוזי יחולקו ליצרני החלב במושב כ-4.5 מיליון שקל, שחלוקתם הוקפאה עד לקבלת החלטה בערעור.



למערערים טען עו"ד שחר הררי ממשרד עוה"ד קוטלר הררי. את הנהלת מושב באר טוביה ייצג בתיק עו"ד ציון משה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully