וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי פרי גליל מתבצרים במפעל וריתכו את השערים בעקבות החלטת הבנקים לבקש כינוס נכסים

חיים ביאור

23.2.2009 / 9:17

יו"ר ועד עובדי המפעל: הסגירה תקפיץ את האבטלה בחצור הגלילית ובטובא זנגריה


עובדי מפעל השימורים פרי גליל בחצור הגלילית מתבצרים במפעל, לאחר שהבנקים לאומי ודיסקונט הגישו אתמול בקשה לבית המשפט המחוזי בחיפה לכינוס נכסים למפעל. הדיון בבקשה יתקיים מחר. בהסתדרות חוששים שאם הבקשה לכינוס תאושר, העובדים יאבדו את הזכויות שצברו ופרי גליל עשוי להיסגר.

העובדים ריתכו אמש את שערי המפעל ואינם מאפשרים כניסה ויציאה של משאיות וכלי ורכב. העובדים תיכננו תחילה לקיים היום שביתה למשך ארבע שעות, אך שינו את תוכרניותיהם והחליטו להקצין את פעולותיהם. שר התמ"ת, אלי ישי, עומד לבקר במפעל היום בצהריים.

יו"ר ועד עובדי פרי גליל, מוטי חזיזה, אמר הבוקר: "אנחנו במלחמה על הבית. האירועים רודפים אותנו כנראה הרבה יותר מהר ממה שחשבנו. כנראה שהבנקים החליטו לחסל את הפרנסה שלנו. אנו נושאים את עיננו לבית המשפט ומתחננים שלא יאשר את הבקשה לכינוס נכסים. למפעל רווח תפעולי נאה ואין סיבה שיילך לכינוס. המפעל נקלע לקשיים רק בגלל החובות של החברה האם ויטה".

לדבריו, בשבוע האחרון הגיע פרי גליל לתפוקה מלאה בשלוש משמרות ביממה, כדי לספק במועדן את ההזמנות הרבות. הוא הצביע על חשיבות המפעל לגליל העליון כולו, ובעיקר לחצור הגלילית ולטובא זנגריה שרבים מתושביהן מועסקים בו. "אם המפעל ייסגר, יקפצו שיעורי האבטלה באיזור גדול. אינני רוצה לחשוב מה יקרה אם המפעל ייסגר. על הבנקים להבין שהם יושבים על חביחת אבק שריפה חברתית", אמר חזיזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully