וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב עשוייה להלאים את סיטיגרופ

הממשל במגעים עם סיטי לגבי האפשרות של הלאמת הבנק בפועל. המהלך לא יעלה כסף נוסף למשלם המסים וידלל את בעלי המניות

תאגיד הבנקאות האמריקאי סיטיגרופ מנהל מגעים עם הממשל בארה"ב לגבי האפשרות כי המדינה תרחיב את בעלותה על הבנק ולמעשה, תלאים אותו.

הממשל עשוי להחזיק בסוף המגעים, עד ל-40% ממניות הבנק, אם כי מנהלי החברה מעדיפים שהאחזקה הממשלתית תגיע ל-25% בלבד.

מהלך שכזה ייתן לממשל בארה"ב השפעה משמעותית על אחת מקבוצות הבנקאות הגדולות בעולם. על פי הוול סטריט ג'ורנל, ממשל אובמה עדיין לא החליט האם להלאים את הבנק או שלא.

הממשל התחיל להזרים הון לבנקים באוקטובר אשתקד, אלא שאז עדיין לא עלתה האפשרות של הלאמה ואו לקיחת השליטה באחד הבנקים הגדולים בעולם.

אם המהלך יצא לפועל, תהיה זו ההלאמה הגדולה ביותר מאז שהממשל השתלט על 80% מחברת אמריקן אינטרנשיונל גרופ. סיטיגרופ עומד בפני הפסדים גדולים נוספים, נוכח המיתון המעמיק והמשבר בשוק הדיור בארה"ב.

בשבוע שעבר מניות הבנק ירדו מתחת ל-2 דולר, לשפל של 18 שנה. מנהלי הבנק מאמינים כי הגיע העת שהממשל יקח את המושכות לידיו כדי למנוע את ההידרדרות.

לפי המהלך המסתמן, הממשל ימיר מניות בכורה שיש לו בבנק בשווי של 45 מיליארד דולר, למניות רגילות. הערכות הן, כי מניות אלה הוקצו לממשל וייתנו לו 7.8% בבנק, תמורת הזרמת הון לתוכו.

מהלך שכזה לא יעלה כסף נוסף למשלם המסים האמריקאי, אך בעלי המניות הקיימים ידוללו משמעותית. בתוך כך, בנק אוף אמריקה הודיע כי הוא אינו מנהל מגעים דומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully