וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה תתיר פרסומות ללא הגבלה

גילי איזיקוביץ'

23.2.2009 / 9:43

ארץ נהדרת תוגדר "ז'אנר מיוחד"; עודפי תקציב מהשקעה בסוגה עילית ינוידו בין השנים



ביום חמישי שעבר דנה מועצת הרשות השנייה בנושאים העיקריים שבהם תתמקד הרגולציה ה"חדשה". יו"ר ועדת הטלוויזיה, אייל בוחבוט, הציג חמישה סעיפים כלליים ליישום ההליך ואלו יובאו לאישור המועצה בשבוע הבא. אחד הסעיפים בתוכנית החדשה עוסק בפרסום ויסיר כנראה את המגבלה הקיימת כעת לגבי מספר ומשך הפרסומות בכל שעת שידור. כיום יכולות הזכייניות לשדר 12 דקות פרסומות לשעה בלבד. מכסת הפרסום צפויה להישמר אך ההחלטה ביחס לפיזורה במהלך היום יועבר לידי הזכיינים. המשמעות: הזכייניות יוכלו לשדר פרסומות בריכוז גבוה יותר בשעות הפריים טיים.



שניים מהסעיפים עוסקים ביצירה ובעידודה. כך למשל, במסגרת המתווה הוחלט ש-65% מהפקות המוגדרות כ"סוגה עילית" יהיו הפקות חיצוניות קנויות. חידוש נוסף שצפוי להתקבל הוא הכרה רבה יותר בתקציבי פיתוח לתוכניות חדשות. כיום עומדת ההכרה בהוצאות לפיתוח על 1%. במסגרת המתווה הרגולטורי החדש, צפויה ההכרה להיות 5%, ו-5% נוספים יוכרו לזכייניות על הפקות שיפותחו באזורי פריפריה או על ידי יוצרים מהפריפריה.



סעיף נוסף במתווה עוסק בהגדרות הז'אנרים "דרמה" ו"דוקומנטרי". במסגרת זו צפויה המועצה להתבסס, לפחות ברוב הסעיפים, על הסכמי היוצרים עם זכייניות הטלוויזיה. כך למשל, תעלה ההשקעה המינימלית בתוכניות מסוג זה על 20% מהכנסות הזכיינית (לעומת 18% בהסכמי היוצרים).



כן תיבחן הגדרתן של תוכניות מסוג "ז'אנר מיוחד", דוגמת "ארץ נהדרת" ו"שבוע סוף". בסעיף זה נכלל גם נושא ניוד התקציבים משנה לשנה. הזכייניות שהשקיעו מעבר לנדרש בסוגה עילית בשנה מסוימת יוכלו להעביר את ה"עודפים" שצברו לשנה עוקבת, או לקזז עודף שהושקע בז'אנר תיעודי בחוסר בדרמה, למשל.



שלושת הסעיפים הנותרים עוסקים בעניינים טכניים יותר. בשני השימועים בעל פה שערכה הרשות בשבועות האחרונים ובהליך בכתב שנערך קודם להם, נשמעו טענות נגד הפרסום שלו זוכים אתרי האינטרנט שהקימו הזכייניות. במסגרת מיקוד הרגולציה נראה שקידום עצמי מסוג זה ייחשב כפרסום לכל דבר (על חשבון זמן פרסום) או מנגד, יתאפשר בתשלום תמלוגים על ידי הזכייניות.



הסעיף החותם את המתווה הוא סעיף ההחלה: מאיזה מועד יחולו הכללים החדשים, נושא שהוא בעל השלכות מהותיות לחובות הזכייניות. לעת עתה נראה כי המועד המוקדם ביותר להחלת השינויים רטרואקטיווית יהיה ראשית 2008. המשמעות היא שחובות העבר של הזכייניות לא יימחקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully