וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בז"ן מזהירה: תסיים את 2008 בהפסד חשבונאי של 125 מיליון דולר בשל הירידה במחיר הנפט

טל לוי

23.2.2009 / 10:03

בז"ן תציג הפסד של 384 מיליון דולר ברבעון הרביעי - הסיבה: הירידה בשווי הנפט הגולמי שמחזיקה בז"ן במלאי


, שבשליטת , מזהירה על הפסד צפוי של 125 מיליון דולר ב-2008. הסיבה לכך - הירידה במחיר הנפט והשינויים בשער החליפין המשפיעים על שווי המלאי שמחזיקה בז"ן. את תשעת החודשים הראשונים של 2008 סיימה בז"ן ברווח של 259 מיליון דולר, פירוש הדבר כי ברבעון הרביעי תציג בז"ן הפסד של 384 מיליון דולר.

בתום 2007 עמד מחיר הנפט הגולמי על 96 דולר לחבית ובתום הרבעון השלישי של 2008 עמד המחיר על 94 דולר לחבית. אבל ברבעון האחרון צנח מחיר הנפט ל-36.5 דולר לחבית בלבד בתום 2008. בהתאם, שווי המלאי שרכשה בז"ן (600 אלף טון נפט) במחיר גבוה יותר ירד והוא שאחראי להפסד שתציג בז"ן.

על אף הירידה בשורת הרווח הנקי, בבז"ן מדגישים כי מדובר בהפסד חשבונאי, כלומר "על הנייר" בלבד וכי אין מדובר בחשיפה תזרימית לחברה. המשמעות היא שתזרים המזומנים של בז"ן, כלומר הכסף הנכנס במזומן לקופתה, לא צפוי להיות מושפע מהירידה החשבונאית בשווי המלאי.

בז"ן עוסקת בזיקוק נפט, כלומר היא רוכשת נפט גולמי ומזקקת אותו למוצרים שונים. אי לכך, עסקיה של בז"ן תלויים בעיקר במרווח הזיקוק שהוא הפער בין מחיר הנפט הגולמי לבין התזקיק. בבז"ן מציינים כי בניטרול השינויים בערך המלאי, יעמוד המרווח על 5.4 דולר לחבית בכל 2008 לעומת מרווח של 5.5 דולר לחבית. 5.5 דולר לחבית הוא המרווח שמפרסמת חברת רויטרס עבור בתי זיקוק במזרח התיכון בעל יכולת לפצח (כלומר לפרק) נפט גולמי מסוג אורל.

כעת מציגה בז"ן מרווח נמוך מהמרווח שמצטטת רויטרס לאחר שב-2007 הציגה בז"ן מרווח זיקוק של 6.1 דולר לחבית, לעומת מרווח רויטרס שעמד דאז על 5.3 דולר לחבית.

מן הצד השני, הירידה במחיר הנפט הגולמי הקטין את צרכי ההון החוזר של החברה ב-300 מיליו ןדולר וכעת נהנית בז"ן מגמישות בניצול מקורות המימון העומדים לרשותה. הון חוזר הוא ההפרש בין הנכסים השוטפים לבין ההתחייבויות השוטפות. גירעון בהון החוזר מלמד כי החברה צריכה לשלם קודם את התחייבויותיה לספקים ולגורמים נוספים לפני שהיא מקבלת כסף מלקוחות, ועל כך היא צריכה לגשר במימון נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully