וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזוז דחה את בקשת ראובן גרוס לעכב את משפטו מסיבות רפואיות

עמית בן-ארויה

23.2.2009 / 10:08

חצי שנה לאחר שהבקשה הוגשה קבע היועץ שכשירותו לעמוד לדין תתברר בבימ"ש; גרוס מואשם בעבירות מרמה ושוחד



חצי שנה לאחר הגשתה, דחה באחרונה היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז את בקשת ראובן גרוס, הנאשם בפרשת החניונים, לעכב את משפטו מטעמים בריאותיים. היועץ כתב כי לא מצא שמצבו הרפואי של גרוס מצדיק עיכוב של ההליך הפלילי. עם זאת, העיר כי שאלת מסוגלות גרוס לעמוד לדין ולנהל הגנה ראויה, תתברר בפני בית המשפט ולא בהליך של עיכוב הליכים, המוגבל ביכולותיו לערוך בירור מעמיק של הדברים.



גרוס מוכר כאיל החניונים של תל אביב והיה מקורב בעבר לראש העיר, רון חולדאי. זכיותיו במכרזי החברה העירונית אחוזות החוף הביאו ב-2004 לחקירה ביחידה הארצית לחקירות הונאה.



המחלקה הכלכלית, בראשות עו"ד אביה אלף, ניסחה כתב אישום בו הואשם גרוס בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מתן שוחד ורישום כוזב. לפי הנטען, גרוס ידע מראש מהו הסכום שעליו לנקוב כדי לזכות במכרז להפעלת חניון; מנכ"ל אחוזות החוף, יעקב מאיר, נהג להדליף לו את הנתונים הסודיים, חברות בשליטת גרוס הציעו הצעות נמוכות בשברי אחוז מהסכום שנקבע כרף עליון - וזכו. הנאשמים אמורים להגיש בקרוב תגובות לכתב האישום, ואז ייפתח המשפט בפני שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, עודד מודריק.



בשנה החולפת התראיין גרוס וסיפר על קשייו הפיסיים כתוצאה ממחלת הסוכרת. באוגוסט 2008 הוא ביקש מהיועמ"ש להשתמש בסמכותו לעיכוב הליכים במשפט. לפי סמכות זאת, יכול היועץ לחדש את ההליכים רק בתוך חמש שנים מיום העיכוב, כשמדובר בעבירות מסוג פשע בהן נאשם גרוס.



בתגובה לטענה כי ההחלטה בעניין התארכה יתר על המידה נמסר ממשרד המשפטים: "מדובר בתיק עם חומר רב ומורכב, גם מההיבט של עיכוב הליכים. ההחלטה התקבלה לאחר התייעצויות רבות וקבלת חוות דעת של הפרקליטות". גרוס מיוצג על ידי עו"ד דוד ליבאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully