וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזי פורקס: התמיכה בשקל לטווח הקצר נמצאת בשער של 4.1 שקלים לדולר

TheMarker

23.2.2009 / 10:38

שמירה על רמת ההתנגדות שהפכה לתמיכה ב-1.2800 תהווה איתות להמשך התחזקות היורו



המטבע האמריקאי נסחר השבוע במגמה מעורבת עם נטייה להתחזקות מול מרבית המטבעות העיקריים. החדשה האחרונה בשוק הפיננסי היא החששות מהלאמת בנקים מרכזיים בארה"ב. הצהרת הבית הלבן בדבר תמיכה במערכת הבנקים הפרטיים בארה"ב מעלה את חשש המשקיעים מהלאמת הסקטור הבנקאי בארה"ב מה ששולח את סקטור הבנקים לירידות חדות ומחליש את הדולר ביום המסחר האחרון של השבוע.



עוד השבוע הודיע ברק אובמה כי יכונן תכנית סיוע חדשה שצפויה לעזור לכ-9 מיליון בעלי בתים בארה"ב. היקף התכנית היא בהיקף של 75 מיליארד דולר ומטרתה להקל בתנאי המימון של לווי המשכנתאות. בנוסף, הכריז נשיא ארה"ב על תוכנית צמצום גרעון פדראלי מאסיבי שבסיסו העלאת מיסים לבעלי הכנסות גבוהות וצמצום תקציבי הביטחון מעבר לים.



נגיד הפדרל ריזרב, בן ברננקי, נאם גם הוא השבוע ואמר כי המטרה של הבנק המרכזי היא להשיב את אמון הציבור למערכת הבנקאית ולשאר המוסדות הפיננסים במדינה. חרף היותו שבוע מסחר מקוצר בארה"ב עדיין פורסמו בו שלל נתוני מאקרו: נתון מדד מנהלי הרכש של מחוז ניו יורק יצא נמוך מהצפי המוקדם כמו גם נתון התחלות הבנייה והייצור התעשייתי במדינה.



אלו אותתו כי עדיין אין ניצנים של פריחה במשבר החמור שפוקד את כלכלת ארה"ב. אליהם הצטרף נתון האבטלה השבועי שיצא נמוך מהצפי המוקדם והעיד כי גם מעגל האבטלה מוסיף להתרחב. אולם, דווקא הנתונים האינפלציוניים בדמותם של מדד המחירים ליצרן ולצרכן שפורסמו מעל הערכות המוקדמות תרמו להתחזקותו של המטבע האמריקני עקב היותם מורידי חששות כי הפד יפחית שוב את הריבית הדולרית בהתכנסותו הבאה.



מרבית השבוע נצבעו מסכי בורסות העולם באדום דבר שתרם גם כן להתחזקותו של המטבע האמריקני. נזכיר כי בעת ירידות שערים, גוברים חששות המשקיעים ומרביתם מעדיפים להשקיע באפיקי השקעה הגנתיים יותר כמו המטבע האמריקני בעל הריבית הנמוכה. השבוע צפויים להתפרסם: נתוני מדד אמון הצרכנים, מכירת בתים קיימים ונתוני התמ"ג הרבעוניים בנוסף לנאומים של ברננקי בתחילת השבוע ואובמה לקראת סופו.



שקל דולר



השקל נחלש השבוע מול המטבע האמריקאי. הטריגר לחולשתו של השקל היה כאשר בנק ישראל הכריז על התערבותו בשוק האג"ח. בנק ישראל הודיע כי ירכוש איגרות חוב ממשלתיות תחילה כדי להזרים נזילות למערכת הפיננסית במדינה. הדבר יגרום להצפת השוק בשקלים דבר אשר מוריד מערכו ומחזק על חשבונו את השטר הירוק.



מדד המחירים לצרכן שהתפרסם השבוע עמד על רמה של 0.5%-. רמה זו המעידה על ירידה דרסטית בלחצים האינפלציוניים לצד מהלך רכישת איגרות החוב שתוריד את תשואתם חותמים כמעט בוודאות את הערכות כי הנגיד יוריד ביום שני את הריבית השקלית. השאלה הנותרת כעת היא באיזה גובה תהיה ההורדה. גם המדד המשולב של בנק ישראל שפורסם השבוע הצביע על ירידה בפעילות הכלכלית של המשק המקומי, דבר שלא מוסיף לכוחו של השקל.



ההיבט הטכני



הדולר ממשיך להתחזק מול השקל ורמת ההתנגדות ב-4.1500 נפרצה פעמיים אך לא החזיקה מעמד זמן רב. פריצה מחודשת והתייצבות מעל לרמת ה-4.1500 תהווה איתות משמעותי להמשך התחזקות הדולר ל 4.3000. תמיכה לטווח הקצר נמצאת ב-4.1000.



יורו דולר



היורו נחלש מול המטבע האמריקאי בתחילת השבוע אך שב להתחזק בסופו בעיקר לנוכח היחלשות הדולר בעולם. שבוע לאחר כניסתו של אזור גוש היורו למיתון באופן רשמי גם המטבע המקומי איבד מערכו. פרסומים מעודדים על כלכלת גוש היורו בדמותם של הסנטימנט העסקי הגרמני ומאזן הסחר של גוש היורו לא עצרו את היחלשות הדולר.



אולם לקראת סוף השבוע פורסם נתון מדד מנהלי הרכש בגוש היורו שאותת על התכווצותה של הכלכלה המקומית. נתון זה מרמז כי טרישה יאלץ ככל הנראה להפחית שוב את הריבית על המטבע האירופאי כדי לצמצם את פגיעתו של המיתון.



כמו כן הודיעה השבוע סוכנות דירוג האשראי מודי'ס, כי תשקול להוריד את דירוג האשראי של בנקים שלהם יש חשיפה למדינות מזרח אסיה. הודעה זו הגדילה את חששותיהם של מרבית הסוחרים מהעמקת המשבר. בשבוע הבא צפויים להתפרסם נתוני האקלים העסקי בגרמניה ומדד המחירים לצרכן בחישוב שנתי.



ההיבט הטכני



שבוע תנודתי עבר על היורו. בתחילת השבוע פרץ היורו את רמת התמיכה ב-1.2800 וירד עד כמעט לרמת התמיכה ב-1.2500 שם התמיכה החזיקה מעמר והיורו החל שוב להתחזק ופרץ את רמת ההתנגדות ב 1.2800 וסיים את השבוע קרוב לרמות בהם נסחר ביום שישי לפני שבוע. שמירה על רמת ההתנגדות שהפכה לתמיכה ב-1.2800 תהווה איתות להמשך התחזקות היורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully