וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות מגזר הפיננסים מובילות את אירופה לעליות; לונדון עולה ב-1.7%

הדר תדמור

23.2.2009 / 10:38

מניית RBS מזנקת ב-14% לאחר שפורסמו תוכניות החברה לקיצוץ מיליארד ליש"ט בעלויותיה


מגמת עליות נרשמת בבורסות אירופה בהובלת מניות מגזר הפיננסים. זאת, על רקע דיווח בעיתון "וול סטריט ג'ורנל" לפיו סיטי פנתה לממשל האמריקאי וביקשה כי יגדיל את אחזקותיו בחברה, לאחר שחששות כי הממשל ילאים את ענקית הפיננסים הובילו לנפילה של 44% במניותיה בשבוע שעבר. בורסת לונדון רושמת עלייה של 1.7%, בורסת פרנקפורט מטפסת ב-1.8% ובורסת פאריס עולה בשיעור דומה.

סיבה נוספת לעליות במניות מגזר הפיננסים היא תוכנית התייעלות נוספת בבנק RBS. רויאל בנק אוף סקוטלנד (RBS) מתכנן לקצץ בהוצאותיו בעוד מיליארד ליש"ט (1.44 מיליארד דולר), בחלקית על ידי הורדת פעילויותיה של חטיבת בנקאות ההשקעות. כך אמר לבלומברג אדם המקורב לחברה.

RBS צפוי להתפצל לשתי יחידות במהלך שלוש עד חמש השנים הבאות, לפי המקור. יחידה אחת תכלול את עסקי הבנק בבריטניה ועסקי ליבה נוספים, ואילו היחידה השניה תעסוק בכל מה שלא נחשב עסקי הליבה של הבנק.

מניית RBS מזנקת ב-14%. מניית בנק ברקליס עולה ב-4.5%. מניית קומרצבנק עולה ב-3.8%. מניית בנק קרדי סוויס עולה ב-2.5%. עליות נרשמות גם במניות מגזר התעופה. מניית בריטיש איירווייס עולה ב-2.5%. מניית לופטהנזה הגרמנית עולה ב-1%,כך גם מניית חברת התעופה הספרדית איבריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully