וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק עשוי לחזור לישראל ביום שלישי הבא - יום לפני מתן פסק הדין בפרשת אנגולה גייט בצרפת

הילה רז

23.2.2009 / 11:13

על פי הערכות: סיכויי הסגרתו של גאידמק מישראל לצרפת פחותים יחסית לסיכויי הסגרתו מרוסיה



עורכי דינו של ארקדי גאידמק מסרו היום לבית המשפט השלום בתל אביב כי לפי מיטב ידיעתם אמור גאידמק להגיע לישראל ביום שלישי הבא ה-3 במארס. במהלך דיון שהתנהל בנוגע לקובלנה הפלילית שהגיש אורי שני נגד גאידמק בטענות כי גאידמק איים עליו ביקשו עו"ד דוד נרודצקי ולאה סיגלר המייצגים את גאידמק בקשה לדחות את הדיון מאחר ולטענתם גאידמק יגיע לארץ.

כפי הידוע כעת ב- 4.3, יום לאחר הגעתו המשוערת של גאידמק לישראל, אמור להינתן פסק הדין בצרפת, בנוגע לפרשת אנגולה גייט. ההנחה היא שגאידמק יעדיף להיות בישראל בעת מתן ההכרעה בצרפת, ולא ברוסיה בה הוא שוהה בימים אלו.



במידה וגאידמק יורשע, כפי שאכן קרה לנאשמים אחרים בפרשת אנגולה גייט בצרפת, עלולה לפרוץ תקרית דיפלומטית בין צרפת לרוסיה, במידה ורוסיה תעניק מחסה לעבריין מורשע או נמלט. בשנים האחרונות השתפרה מערכת היחסים הבינלאומית בין רוסיה וצרפת, והסברה היא שרוסיה לא תרצה לפגוע ביחסים הדיפלומטיים עם צרפת, ולכן תפעל להסגרת גאידמק, במידה ויורשע.



נראה כי גאידמק מעריך שסיכויי הסגרתו מישראל לצרפת, פחותים יחסית לסיכויי הסגרתו מרוסיה. בנוסף לכך, אם גאידמק יורשע, וצרפת תגיש בקשה להסגרה, סיכוייו של גאידמק לרצות את מאסרו בישראל, במידה ויושת עליו עונש כזה, גבוהים יותר יחסית לסיכוייו לרצות את המאסר ברוסיה. סביר גם כי תנאי המאסר בישראל נוחים יותר יחסית לתנאי המאסר ברוסיה.



בעקבות העמדתו של גאידמק לדין בצרפת הוצא נגדו צו מעצר בינלאומי התקף במדינות רבות ובהן האיחוד האירופי, ארצות הברית ועוד. במידה וגאידמק יורשע סביר שגם מדינות הנתונות להשפעה רוסית מובהקת, ובהן מדינות ברית המועצות לשעבר, לא ישושו להעניק לגאידמק מקלט, וייטו להסגיר אותו במידה וינחת באדמתם.

גאידמק אמנם מחזיק בדרכון דיפלומטי אנגולי, אך הדרכון ניתן לו כיועץ כלכלי של שגרירות אנגולה במוסקבה, ולא בשל שירות דיפלומטי טהור. הסבירות שדרכון זה יסייע לו כעת בהימלטות, במידה ויורשע, קטנה יחסית.



נראה כי לאור המצב הרגיש אליו נקלע, נותרה ישראל יעד מועדף על גאידמק, לשהות בו בעת הקראת הכרעת הדין בצרפת בעניינו.

השופטת נורית רביב מבית המשפט השלום בתל אביב קיבלה את בקשת נרודצקי וסיגלר, ודחתה את הדיון בשבועיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully