וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: תמיכה בשקל ברמת ה-4.11 ש' לדולר; ההתנגדות סביב 4.21 שקלים לדולר

TheMarker

23.2.2009 / 11:30

הנתונים המעורבים יצרו תנועות מטוטלת בשווקי המטבעות כשהדולר נחלש, מתחזק ואז שוב מסיים את השבוע בהיחלשות; המומנטום בשווקי המניות ממשיך לתת את הטון במסחר על המטבעות כשמגמה שלילית בשווקי ההון יוצר בדרך כלל תגובה חיובית עבור השטר הירוק



השווקים סיימו שבוע סוער נוסף רווי תהפוכות, כשהמשקיעים עוברים מאופטימיות זהירה וקריאות על תחתית לפסימיות וחששות כבדים מצניחה אלימה נוספת. מדד הדאו ג'ונס נסחר ברמות הנמוכות ביותר מזה שנת 2002 ימים ספורים לאחר יציאתה הרשמית של תוכנית התמריצים בסך של 787 מיליארד דולר.



ענקיות הרכב ממשיכות לשדר סימני מצוקה כש-GM וקייזלר מציגות תוכנית הישרדות לממשל על סך של כ-17.4 מיליארד דולר מעבר להון אשר הוזרם אשתקד. כמו כן ביום שישי התבשרנו כי תיתכן הלאמה של ענקית הפיננסים סיטי גרופ ובנק אוף אמריקה המתקשים להתמודד עם חשיפתם לנכסים רעילים במצבו הנוכחי של שוק האשראי.



ארה"ב לא לבד



בתחילת השבוע התבשרנו כי כלכלת יפאן צנחה בכ-3.3% במהלך הרבעון האחרון של שנת 2008 קצב המגלם האטה שנתית בשיעור של 12.7%. בבריטניה הורד דירוג האשראי של ענק הבנקאות ללוידס בעיקר כתוצאה מהמיזוג עם HBOS והתחזקו ההערכות כי הבנק אשר מולאם בכ-43% יולאם לגמרי. אך לא הכל שחור, בריטניה דיווחה במפתיע על עליה של 0.7% במכירות הקמעונאיות ובגרמניה חל שיפור בסנטימנט הכלכלי.



הנתונים המעורבים יצרו תנועות מטוטלת בשווקי המטבעות כשהדולר נחלש, מתחזק ואז שוב מסיים את השבוע בהיחלשות. המומנטום בשווקי המניות ממשיך לתת את הטון במסחר על המטבעות כשמגמה שלילית בשווקי ההון יוצר בדרך כלל תגובה חיובית עבור השטר הירוק. הדולר עדיין משמש כחוף מבטחים ולכן כשרמות הפחד בשוק עולות במקביל לצבע האדום בשווקי המניות חוזרים סוחרים רבים לרכוש את השטר הירוק.



בשבוע הקרוב ירכזו הנגידים תשומת לב מרובה, ברננקי יעיד בפני ועדת הבנקאות של הסנאט וועידת השירותים הפיננסים בימים שלישי ורביעי בהתאמה, בנושא המדיניות המוניטארית כשתחזיות על השוק צפויות להיות גם הן כלולות.



ביום חמישי ישא דברים ג'אן קלוד טרישה נגיד הבנק המרכזי האירופי, בדבלין אירלנד. נתוני משוק הדיור והזמנות מוצרים ברי קיימא יהוו את הפרסומים העיקריים לשבוע הקרוב כשתכונה רבה צפויה להירשם גם עם פרסום נתוני התמ"ג הראשוניים ביום שישי בארה"ב. הערכות עומדות על צמיחה שלילית של כ-5.4% ברבעון האחרון של 2008, נתון אשר עשוי ליצור מומנטום שלילי ביותר בשווקים.



מעלה מעלה



דולר/שקל: הזוג המריא במהלך השבוע האחרון אל עבר רמות ה-4.2, את השבוע פתח סביב רמות ה-4.00 שקלים לדולר כשהוא מסיים סביב 4.15. ההחלשות הדרמטית של השקל נבע משלל תחזיות קודרות כלכלה הישראלית בלווי אזהרת רווח של גופים פיננסים מובילים במשק.



כמו כן הירידות באחד העם תמכו אף הן במגמה זו. אך מעל הכל, ככל הנראה ניצבת יציאתה לדרך של תוכנית בנק ישראל לרכישת אג"ח אשר בעצם מתבטאת בהרחבת הנזילות בשוק. מההיבט הטכני מקבל הזוג התנגדות סביב רמות ה-4.1660, תמיכה נוצרת סביב רמות ה-4.11, ההתנגדות המשמעותית הבאה ניצבת סביב 4.21.



הכותב שגיב פרץ הוא אנליסט מט"ח בכיר בפינוטק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully