וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאון: צפי לחולשה וגל של מימושים באג"חים השקליים; הזדמנות טובה להשקעה בשקליים הבינוניים עד ארוכים

TheMarker

23.2.2009 / 11:47

האג"חים השקליים נסחרו השבוע בעליות שערים חדות של עד 6.2%, שהתרכזו בעיקר במח"מ הארוך



במבט קדימה לשבוע הקרוב, אנו צופים חולשה ומימושים באג"חים השקליים, כך מעריך הבוקר האנליסט רביב חיאק מגאון בית ההשקעות. חיאק מסתמשך בהשערתו על הצפי שנגיד בנק ישראל יפחית את הריבית היום אחה"צ בשיעור נמוך מהצפוי במשק ואף ייתכן שלא יפחית את הריבית כלל וימתין להתפתחויות במישור הפוליטי.



לדברי חיאק "במידה ואכן יהיו ירידות בשקלים, תהיה זו הזדמנות מצויינת להכנס לפוזיצייה בשקלים הבינוניים-ארוכים ולקנות תוך כדי הירידות".



האג"חים השקליים נסחרו השבוע בעליות שערים חדות של עד 6.2%, שהתרכזו בעיקר במח"מ הארוך ובפרט בסדרה הארוכה ביותר 1026. העליות החדות נבעו כמובן מהודעת בנק ישראל על כוונתו לרכוש אג"חים ממשלתיים ארוכים.



כתוצאה, התשואה לפדיון באג"ח הממשלתי ל-10 שנים (ממשל 219) ירדה מרמה של 4.92% לרמה של 4.40%, במקביל התשואה על האג"ח האמריקאי ל-10 שנים ירדה קלות מרמה של 2.88% לרמה של 2.77%. כפועל יוצא, פרמיית הסיכון של ישראל, אשר מבטאת את הפער בין התשואה השקלית לאמריקאית ירדה חדות ב-0.41% יחסית לשבוע שעבר וכעת היא עומדת על 1.63%.



לגבי האפיק צמוד המדד סבור חיאק כי באופן כללי האפיק הצמוד פחות אטרקטיווי מהאפיק השקלי, אולם לאלו הבוחרים בכל זאת להשקיע באפיק הצמוד, ממליצים בבית ההשקעות להתמקד במח"מ הבינוני של 4-7 שנים בממשלתי (אמצע העקום).



כמו כן, ממליצים בבית השקעות לנצל את התשואות הגבוהות בהן נסחר האג"ח הקונצרני, במיוחד נוכח העובדה שקרנות המנוף התחילו את תהליך המכרז לפני בחירתן, בנוסף ישנן הערכות כי בנק ישראל צפוי להודיע על רכישת אג"חים קונצרניים.



לדברי חיאק "תהליך זה ישפיע לטובה על האפיק הקונצרני כולו ובעיקר המדורג של מדדי התל בונד לכן אנו ממליצים לשקול השקעה באג"ח בדירוגים גבוהים שהן אטרקטיוויות נוכח מרווח של 3.7% בתל-בונד 20 מול אג"ח ממשלתיות צמודות מדד לתקופות מקבילות".



למשקיעים הנועזים יותר, ממליץ חיאק לנצל את המרווח הגדול בתל בונד 40 העומד על 5.9%, אם כי יש לקחת בחשבון שמדובר בלא מעט אג"ח של חברות נדל"ן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully