וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משיבים את האמון: ראש הרשות לניירות ערך בארה"ב הופכת החלטות של קודמה בתפקיד

ניו יורק טיימס

23.2.2009 / 11:56

מארי ל. שפירו מתאמצת להשיב את האמון ל-SEC, בימים בהם עתידה הפוליטי של הרשות מוטל בספק



פחות מחודש לאחר שמונתה לראש הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC), מארי ל. שפירו ממהרת להפוך החלטות שקיבל קודמה בתפקיד ולהגביר את תוכניות האכיפה אשר פספסו מספר הונאות ענק שעלו למשקיעים מיליארדי דולרים.



שפירו ועוזריה החלו בסבב התייעצויות עם בכירים בממשל, במודיעין ובסוכנויות לאכיפת החוק בנוגע לטכנולוגיה בה הם משתמשים, כדי לעבור על הכמויות הגדולות של המידע שמגיע לידיהן. שפירו מקווה ללוות מהבכירים עימם התייעצה טכניקות שיסייעו ל-SEC למיין מאות אלפי טיפים שהם מקבלים מדי שנה ממודיעים שונים לגבי ניירות הערך והאנשים בענף. בשנה שעברה קיבלה ה-SEC 700 אלף טיפים שכאלה.



באחת מההחלטות הראשונות שלה, הפכה שפירו החלטה של קודמה בתפקיד, כריסטופר קוקס, אשר קבעה כי על עורכי דין מענף האכיפה להשיג אישור של הרשות לפני שהם פותרים מקרים גדולים ומכריעים.



"ה-SEC לא עקב אחרי כמה נושאים משמעותיים ובעיות", אמרה שפירו בראיון בשבוע שעבר, והוסיפה: "אנחנו צריכים לשמור על שקיפות לגבי מה שפספסנו. אנחנו צריכים ללמוד מהטרגדיות הללו".



המאמצים לעצב מחדש את ה-SEC לא יכולים היו לבוא בזמן טוב יותר, בו עתידה הפוליטי נמצא בסכנה. הקונגרס האמריקאי מתכונן לשקול הצעת חוק השנה, לפיה יערך שינוי כולל במערך הרגולטורי - מהלך שמאיים לפשוט את הרשות מכל סמכויותיה אם לא תראה התקדמות בהשבת האמינות.



חוסר היכולת של ה-SEC לחשוף בעיות פיננסיות ענקיות מימדים בבנקים האמריקאים או לזהות את תרמית הפונזי של חברת ברנרד ל. מיידוף והתרמית של אלן סטנפורד, הובילה לביקורות רבות כלפי ה-SEC מצד הקונגרס ומצד ראשי הרשות לשעבר.



חברי צוות נטולי מוראל ברשות הפסיקו להציע פשרות במקרים שונים, מחשש שהרשות לא תקבל אותם. בוחנים של הרשות, אשר ספגו ביקורות רבות בעקבות הסקנדלים, פוחדים לקחת סיכונים או להציע שינויים בשיטות הפיקוח.



קבוצות הפועלות למען המשקיעים נדחו על ידי רשות שכינתה את עצמה תומכת בשוק החופשי. משרות
בכירות ברשות נותרו בלתי מאוישות חודשים רבים. ה-SEC, שהיתה פעם רשות גאה, הפכה ללא מתפקדת. "כשעזבתי לפני 15 שנה, העולם היה פשוט הרבה יותר", אמרה שפירו, והוסיפה: "הרשות פרחה. כיום אני מודאגת - כיצד נשיב את האמון בנו?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully