וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישיר: עסקת מטרנה תזניק את מעברות קדימה - מחיר היעד 58 ש' גבוה ב-45% מהמחיר כיום

TheMarker

23.2.2009 / 12:37

בישיר בית השקעות מתחילים היום בסיקור של חברת מעברות העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מוצרים בתחום התזונה



בישיר בית השקעות מתחילים היום בסיקור של חברת מעברות העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מוצרים בתחום התזונה. מעברות צפויה במהלך הרבעון הראשון של 2009 לסיים עסקה למכירת 51% מפעילות המותג מטרנה לאסם ונסטלה. תמורת העסקה תקבל מעברות סכום של 249 מיליון שקל המשקף רווח הון של כ-150 מיליון שקל לאחר מס.



בבית ההשקעות החלו בסיקור החברה מבלי לקחת בחשבון את התמורה הצפויה בגין עסקת אסם ואת הסינרגיה ברכישת הפעילות בנימוק שגם לאחר זינוק של מעל ל-40% בשלושת החודשים האחרונים מתומחרת מניית מעברות בפער משמעותי לעומת מחירה הכלכלי. בבית ההשקעות פותחים את סיקור החברה במחיר יעד של 58 שקל למניה כ-45% מעל מחירה כיום תוך המלצת 'קנייה'.



ניתוח החוב של מעברות מעלה כי נכון לסוף הרבעון השלישי של 2008 לחברה חוב פיננסי של כ-91 מיליון שלק המורכב מחוב לטווח קצר למערכת הבנקאית של כ-55 מיליון שקל שצפוי להיפרע במהלך 2009 והיתרה באג"ח שהנפיקה החברה.



יתרת המזומנים של החברה עומדת על כ-39 מיליון שקל ובשלושת הרבעונים של 2008 ובשנת 2007 ייצרה החברה EBIDTA של כ-60 מיליון שקל ו-62 מיליון שקל בהתאמה. בבית ההשקעות מעריכים כי מעברות תגלגל את חובה הקצר למערכת הבנקאית אולם מדגישים כי גם בהינתן פירעון החוב במועדו המקורי צפויה החברה לעמוד בכל התחייבויותיה. זאת עוד לפני קבלת התמורה הצפויה בגין מכירת 51% מפעילות מטרנה.



עסקת מטרנה כוללת מכירת 51% מפעילות מעבדות מטרנה לאסם ולחברת האם נסטלה כאשר מעברות תקים שותפות ייצור ושיווק עם אסם וחברת ידע ומותגים עם נסטלה העולמית. שותפות הייצור והשיווק תרכז את הרכוש הקבוע, ההון החוזר ופעילות הייצור והשיווק של מטרנה וחברת הידע והמותגים תרכז את הקניין הרוחני, הידע וזכויות מותג מטרנה.



לדברי אנליסט ישיר, גיל סידנר "עסקה זו תורמת בצורה משמעותית לחיזוק המותג מטרנה שיהנה מצד אחד משרשרת הפצה הרחבה של אסם בישראל ובמקביל הרחבת המותג למוצרים נוספים לתינוקות בדומה למגוון המוצרים הרב שמייצרת נסטלה תחת המותג גרבר בעולם".



"בנוסף תהנה , תהנה נסטלה מהאפשרות ליצא מזון תינוקות כשר לשווקים בהם היא פעילה דבר שיתרום לחשיפת מותג מטרנה בעולם. כניסת אסם ונסטלה לתחום מזון התינוקות יקשה על חברות מתחרות לנגוס בנתח השוק המשמעותי של מטרנה בישראל" אומר סידנר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully