וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט קבע: נושאי המשרה בהלמן אלדובי יימחקו מהתביעה הייצוגית שהוגשה נגדם

הילה רז

23.2.2009 / 13:27

נגד בית ההשקעות ושבעה מבכיריו הוגשה תביעה על ניהול כושל של קופות הגמל שגרם להפסדים לעמיתים



נדחתה הבקשה להכליל את שבעת נושאי המשרה מבית ההשקעות הלמן אלדובי בתביעה הייצוגית שהוגשה נגד בית ההשקעות ושבעה מבכיריו. באחרונה קבעה השופטת כי השבעה יימחקו מהתביעה, אך הבקשה לאישור התביעה הייצוגית נגד בית ההשקעות עצמו תימשך.

במסגרת התביעה הייצוגית שהוגשה לפני מספר חדשים, נתבעו שבעה נושאי משרה בחברה ובהם רוני הלמן, ממייסדי החברה ובעליה, המשמש גם כיו"ר הדירקטוריון שלה וכחבר ועדת בוועדת ההשקעות של החברה, מנכ"ל החברה יאיר אהרוני, ומנהלת אגף ההשקעות בחברה ג'קי סטרומינגר.



התובעים הייצוגים טענו כי הניהול הכושל של שלוש קופות הגמל של החברה גרם להפסדים ניכרים לעמיתים בהלמן אלדובי. לפי התביעה, בין אוגוסט 2007 ליוני 2008 ספגו הקופות הפסד של 20% בהשוואה להפסד ממוצע של 2% בשאר הקופות במדינה.



לדברי התובעים, המיוצגים על ידי עו"ד יצחק אבירם ונועם שכנר, ההפסדים נבעו מקלות הדעת של מנהלי הכספים, אשר שמו מבטחם במטבע האיסלנדי, קרונה. יותר משמינית מנכסי הקופה הושקעו באיגרות חוב באיסלנד, שהיו לטענת התובעים ספקולציה פיננסית חסרת אחריות על חשבון העמיתים.



נושאי המשרה ובית ההשקעות הלמן אלדובי הגישו באמצעות משרד עו"ד ארדינסט, בן נתן ושות' בקשה לסילוק התביעה על הסף, לגרסתם, חוק התובענות הייצוגיות אינו מאפשר תביעה נגד נושאי משרה בחברה, אלא רק נגד החברה עצמה.



עוד טענו הלמן אלדובי כי כל החלת חוק תובענות ייצוגיות על נושאי משרה עלולה להרתיע נושאי משרה וצירופם לתביעה יסרבל את הדיון בתביעה בשל הצורך בבחינה פרטנית של ההתנהלות של כל אחד מנושאי המשרה.



השופטת אסתר שטמר מבית משפט מחוז מרכז בפתח תקווה ציינה כי אין עדיין הוראות בחוק התובענות הייצוגיות המאפשרות תביעה אישית, ולכן קיבלה את טענות נושאי המשרה. השופטת קבעה כי על התובעים הייצוגים לשלם את הוצאות הלמן אלדובי בסך 5,000 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully