וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתוראן הגדילה ב-60% את הרווח הנקי ל-5.9 מ' ד' אך פיספסה את כל תחזיות האנליסטים לשנה ולרבעון

שמואל שוסטר

23.2.2009 / 14:09

הרווח התפעולי צמח ב-11% ל-5.2 מיליון דולר ומהווה 17.6% מההכנסות בהשוואה ל-15.8% ברבעון המקביל


המשבר העולמי וההאטה שבאה בעקבותיו גוררים מחיר כבד . החברה שמתמחה באיתור וחילוץ רכבים פיספסה את תחזיות האנליסטים לרבעון הרביעי ול-2008 כולה. בשורה העליונה רשמה החברה ירידה קלה של כחצי אחוז בהכנסותיה לרבעון הרביעי של 2008, שהסתכמו ב-29.4 מיליון דולר – נמוך מהתחזית הממוצעת של ארבעת האנליסטים המסקרים את החברה שצפו להכנסות של 32.5 מיליון דולר. לדברי החברה מקורה של הפגיעה העיקרית בשורת ההכנסות מיוחסת להתחזקות הדולר מול הריאל הברזילאי. לטענתם, אילולא השינוי בשער החליפין, החברה הייתה רושמת גידול בהכנסותיה.

אחת מנקודות האור של הדו"חות הוא הגידול שהציגה החברה ברווחיות התפעולית שצמחה ל-17.6% מההכנסות בהשוואה ל-15.8% ברבעון המקביל. הרווח הגולמי עצמו עלה ב-11% ל-5.2 מיליון דולר לעומת 4.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2007. שיפור נוסף שהציגה החברה הוא הגידול ברווח התפעולי התזרימי (EBIDTA) שעלה ל-8 מיליון דולר, המהווים 27.1% מההכנסות בהשוואה לכ- 6.6 מיליון דולר או 22.4% מההכנסות, ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה, רשמה איתוראן רווח נקי של 5.9 מיליון דולר או 28 סנט למניה. למרות שמדובר בגידול מרשים של 59%, בהשוואה לרווח נקי של 3.7 מיליון דולר ברבעון המקביל, פיספסה איתוראן את תחזית הרווח של האנליסטים שצפו לרווח של 31 סנט למניה.

גם בסיכום שנתי הצליחה לא עמדה איתוראן בתחזיות האנליסטים ולמרות שרשמה גידול של 27% בהכנסות ל-2008, שהסתכמו ב-132.6 מיליון דולר עדין מדובר במספר נמוך מהערכות השוק שציפו להכנסות של 135.7 מיליון דולר לשנה. בשורה התחתונה רשמה איתוראן רווח שנתי של 14.9 מיליון דולר, או 69 סנט למניה, עליה קלה לעומת הרווח הנקי ב-2007, שהסתכם ב-13.5 מיליון דולר אך פחות מהתחזיות שעמדו על 72 סנט למניה.

בסיום השנה החזיקה איתוראן 55.3 מיליון דולר במזומן ושווי מזומן. מדוברה על ירידה קלה בהשוואה לקופת מזומנים של 57.6 מיליון דולר בסוף הרבעון השלישי של 2008 ו-37.9 מיליון דולר בסוף 2007. במקביל לפרסום הדו"חות הודיע דירקטוריון החברה על חלוקה של דיווידנד שנתי בהיקף של 3.7 מיליון דולר עבור שנת 2008.

לדברי אייל שרצקי, מנכ"ל משותף של איתוראן, "בעוד שהתוצאות הכספיות בשורה העליונה הושפעו לרעה עקב תרגום המטבעות לדולר, מנקודת מבט עסקית ואסטרטגית, אנו שמחים מהתוצאות. בסיס המנויים שלנו המשיך לצמוח וחצה את אבן הדרך של חצי מיליון מנויים עם גידול נטו של 16 אלף מנויים במהלך הרבעון הרביעי כאשר הפעילות בברזיל תרמה את מרבית הגידול".



שרצקי מסר עוד כי "בעוד שההאטה החדה בכלכלה הגלובלית המשיכה במהלך הרבעון, אנו רואים את הבסיס הדפנסיווי של הפעילות שלנו. יש לנו מודל עסקי ייחודי המבוסס על זרם הכנסות חוזר מבסיס לקוחות איתן עם פוטנציאל להמשך צמיחה עתידית בשווקים מתפתחים היכן שאנו מובילי שוק. מודל זה מהווה את היסוד לציפיותנו כי נמשיך לצמוח בבסיס הלקוחות".

במהלך הרבעון הרביעי דיווחה איתוראן כי זכתה במכרז של משטרת ישראל להתקנת והפעלת מערכות איתור, שליטה ובקרה בניידות משטרה, ציוד משטרתי רגיש ומערכות איתור אישיות לשוטרים הנישאות על גופם, בהיקף של 5 מיליון שקל למשך ארבע שנים.

איתוראן מספקת שירותים מונחי איתור, הכוללים מניעת גניבות של כלי רכב, שירותי איתור ומעקב אחרי כלי רכב גנובים, כמו גם מוצרי תקשורת אלחוטית המקושרים לשירותי איתור נייחים ויישומים נוספים. איתוראן מציעה איתור נכסים ניידים, שירותי ניהול ושליטה לרכבים, מטען ואבטחת אישים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully