וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציפיות להתאוששות בארה"ב מעודדות המשקיעים בוול סטריט: החוזים העתידיים מורים על עליות של עד 0.6%

יעל פולק

23.2.2009 / 14:49

סיטי מנהלת משא ומתן עם ממשלת ארה"ב על הגדלת האחזקות הממשלתיות בחברה


שבוע המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח במגמה חיובית על רקע משא ומתן שמנהלת ענקית הפיננסים סיטי עם ממשל ארה"ב על הגדלת האחזקות הממשלתיות בחברה. ציפיות כי כלכלת ארה"ב תשוב להתאושש כבר במחצית השניה של 2009 תורמות גם הן לאוירה החיובית. החוזים העתידיים מורים על עליות של עד 0.6% בפתיחה.

ביום שישי הסתיים שבוע המסחר במגמה שלילית: דאו ג'ונס נחלש ב-1.3% ל-7366 נקודות, נאסד"ק איבד 0.1% ל-1,441 נקודות ו-S&P 500 השיל 1.1% ל-770 נקודות. בסיכום שבועי, איבד דאו ג'ונס 6.2%, נאסד"ק ירד ב-6.1% ו-S&P 500 נחלש ב-6.9%. בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב לעשר שנים של ממשלת ארה"ב עלו והתשואה עליהן ירדה ב-0.085% ל-2.77%.

ממשל אובמה יתחיל השבוע בביצוע "מבחני עמידות" ל-20 הבנקים הגדולים בארה"ב, במטרה לבחון את מצבם הפיננסי, ולקבוע מהם סיכויי ההישרדות שלהם במידה שהמיתון הכלכלי יחריף. זאת, כשברקע חששות המשקיעים כי הממשל ייאלץ להלאים את המערכת הבנקאית.

כלכלת ארה"ב צפויה לרשום נסיגה חדה ברבעון הראשון בעקבות העלייה בשיעור האבטלה בארה"ב אשר מאטה את הצריכה הפרטית, לפי סקר של האגודה הלאומית לכלכלה עסקית בארה"ב (NABE). עם זאת, הסקר - המורכב מהערכותיהם של 47 כלכלנים - צופה כי כלכלת ארה"ב תתחיל להתאושש במחצית השניה של השנה, ותשוב למגמת צמיחה יציבה ב-2010. ההתאוששות בכלכלה האמריקאית תונע על ידי תוכנית התמריצים של ממשל אובמה, בשווי 787 מיליארד דולר, לפי הסקר.

יותר ויותר חברות אמריקאיות מנסות לחסוך ואינן משלמות דיווידנדים לבעלי המניות. הקיצוץ בדיווידנדים שביצעו חברות הכלולות במדד S&P 500 הוא החד ביותר מאז 1995. בכך נלקח מהמשקיעים היתרון היחיד שהיה למניות על פני אג"ח ממשלתיות במאה האחרונה.

, שקיבלה סיוע בסך 45 מיליארד דולר מהממשל האמריקאי בחודשים האחרונים, מנהלת כיום מגעים עם ממשל ארה"ב על הגדלת האחזקות הממשלתיות בחברה, לאחר שמניית סיטי נפלה לשפל של 18 שנים בסוף השבוע בשל החשש כי תולאם. התוכנית אינה צפויה לעלות למשלמי המסים האמריקאים כספים נוספים, אולם אחזקותיה של בעלי המניות הקיימים בסיטי ידוללו בעקבות הגדלת הנתח הממשלתי, ולממשלה תהיה השפעה גדולה יותר באופן בו החברה מנוהלת.

, יצרנית הציוד לבדיקת מסכים שטוחים ולוחות מודפסים, הצליחה להציג גידול מרשים בשורה העליונה ואף לעקוף את תחזיות האנליסטים, אך בשל מחיקת מוניטין, הגידול המרשים לא מצא את דרכו לשורה התחתונה. החברה סיימה את הרבעון הרביעי עם הכנסות של 129.2 מיליון דולר, עליה של 24.7% לעומת הרבעון המקביל. בשורה התחתונה, חתמה החברה את הרבעון הרביעי עם הפסד נקי של 101.2 מיליון דולר או 2.98 דולרים למניה, לעומת הפסד נקי של 1.1 מיליון דולר או 3 סנט למניה ברבעון המקביל.

חתמה על הסכם עם המכללה האקדמית תל אביב יפו למיקור חוץ של כלל פעילויות המיחשוב של המכללה. במסגרת ההסכם, שתוקפו לשלוש שנים והיקפו עומד על כ-3 מיליון שקל לשנה, תספק נס טכנולוגיות במיקור חוץ את שירותי המיחשוב של ההמכללה, ובכלל זה פיתוח תשתיות ותחזוקתן לצד תחזוקה ופיתוח של הצד היישומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully