וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי ההשקעות על אזהרת הרווח של בז"ן: אין חדש בדיווח - ההפסד בהתאם לציפיות

TheMarker

23.2.2009 / 15:05

בז"ן דיווחה הבוקר על הפסד נקי צפוי לשנת 2008 של 125 מיליון דולר, כלומר הפסד של 200 מיליון דולר ברבעון הרביעי



בז"ן דיווחה הבוקר על הפסד נקי צפוי לשנת 2008 של 125 מיליון דולר, כלומר הפסד של 200 מיליון דולר ברבעון הרביעי. בבתי ההשקעות כלל פיננסים ואקסלנס הגיבו להודעת בז"ן והעריכו כי אזהרת רווח הייתה צפויה בעקבות הירידה החדה במחירי הנפט.



באקסלנס העריכו כי הסיבה לתוצאות הגרועות היא הפסדי מלאי בפעילות הזיקוק ופטרוכימיה עקב ירידה חדה של מחירי הנפט וחומרי גלם ברבעון הרביעי. בסוף הרבעון השלישי עמד מחיר הנפט מסוג אורל על כ-100 דולר. המחיר הממוצע שלו ברבעון הרביעי היה 54 דולר.



לדברי אנליסט אקסלנס, גיל דטנר "השוק ציפה זמן מה לתוצאות עגומות ברבעון האחרון לשנה. היות שההפסד המדווח עמד בציפיות, התפתחות זו אינה משנה את דעתנו על החברה – אנחנו נשארים בהמלצת ניטרלי".



מבית ההשקעות כלל פיננסים העריך מנהל המחקר, אמיר אדר כי אזהרת הרווח הייתה צפויה למרות שקצת הפתיע בעוצמתה. לגבי הצפי של בז"ן לתזרים חיובי מפעילות שוטפת אמר אדר אם מחיר הנפט יעלה, בז"ן תרשום רווחי מלאי, אך תירשם עלייה בצרכי ההון החוזר. אולם, אם מחיר הנפט יירד, בז"ן תמשיך לרשום הפסדי מלאי, אך צרכי ההון החוזר שלה ימשיכו לרדת".



צרכי ההון החוזר של בז"ן ירדו בכ-300 מיליון דולר מתחילת 2007 בעקבות הירידה החדה במחירי הנפט הגולמי. בז"ן מסיימת את 2008 עם מחיר נפט של 36.5 דולר לחבית. בבית ההשקעות מעריכים כי הדו"חות שיפורסמו לקראת סוף מרץ 2009, ישפכו אור על הפעילות התפעולית של החברה ומשמרים את המלצתם על בז"ן על 'תשואת שוק'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully