וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הביטוח כבר לא חוששות מאסונות טבע בעקבות המשבר: החשש העיקרי בענף הביטוח - ביצועים גרועים

אשר שכטר

23.2.2009 / 15:27

לפי סקר של מכון המחקר CSFI ו-PwC, נפל החשש מאסונות טבע במגזר הביטוח מהמקום השני ל-22



בעקבות המשבר הפיננסי המחריף ברחבי העולם, החליף החשש מפני ביצועים פיננסיים גרועים את החשש מאובר-רגולציה כמקור העיקרי לדאגה עבור תעשיית הביטוח, כך עולה מסקר Banana Skins של מכון המחקר CSFI וחברת ראיית החשבון PwC, אשר נערך מדי 18 חודשים.



מהסקר, אשר בוחן את הסיכונים העומדים בפני מגזר הביטוח ונערך בקרב 403 נשאלים מ-39 מדינות שונות, עולה כי החששות העיקריים בענף הביטוח נוגעים לביצועי השקעות ולהתנהגות השווקים הפיננסיים - שני סוגי חששות אשר אפילו לא דורגו ב-10 המקומות הראשונים בסקר הקודם. רגולציית יתר, אשר דורגה בסקר הקודם כמקור הדאגה העיקרי עבור חברות הביטוח, ירדה השנה למקום החמישי לאחר שמשבר האשראי הדגיש חששות יותר מידיים. החשש מפני שחיקה בזמינות ההון דורג במקום השלישי, בעוד שהחשש מהידרדרות המצב הכלכלי דורג במקום הרביעי.



גורמים נוספים שזינקו בדירוג, לעומת הסקר הקודם, הם איכות ניהול הסיכונים בענף הביטוח והחשש מפני חשיפת המגזר למכשירים מורכבים כמו חוזי CDS (credit default swaps), על רקע הפסדי הענק של ענקית הביטוח האמריקאית המולאמת AIG בשוק הנגזרים - השניים דורגו, בהתאמה, במקום השישי והשמיני. רבים מהמשיבים טענו כי לדעתם חברות הביטוח נכנסו לתחומים אלה מבלי להבין את הסיכונים הכרוכים בדבר.



החשש מאסונות טבע, לעומת זאת, אשר דורג במקום השני בסקר של 2007, נפל בסקר הנוכחי למקום ה-22 בשל המיעוט של אסונות סביבתיים גדולים בשנים האחרונות ולאחר שהמשבר הפיננסי הוביל להערכה במגזר לפיה קל יותר להתמודד עם סיכונים סביבתיים.



לפי מחברי הסקר, התוצאות מעידות על שינוי כולל בתפיסת הסיכון במגזר הביטוח. "המסר העיקרי העולה מסקר זה הוא חשיבות ניהול הסיכונים. האם הענף יכול לשמור על רמות רווחיות והון שיאפשרו לו לצלוח את המשבר? האתגרים הניצבים בפניו לשם הצלחה בכך הם ללא תקדים", אמר דיוויד לסלס, עורך הסקר.



איאן דילקס, ראש יחידת הביטוח הגלובלית של PwC, אמר כי "אף כי הסיכונים שדורגו ראשונים בסקר אינם מפתיעים במבט ראשון, מעניין לראות כמה השתנו התפיסות מאז 2007, ואיזו עקביות קיימת בעמדות לגבי הסיכונים העיקריים ברחבי העולם. הענף פועל בתנאים הכלכליים הגרועים ביותר בעשורים האחרונים, מצב שהוביל להערכה מחודשת של הסיכונים העיקריים, אך גם להכרה ולחשש כי הענף אינו מותאם להתמודד עם תנאים אלה כפי שחשבו בעבר, ולכן חל שינוי במוכנות הענף ליטול סיכונים. כדי לצאת מהמשבר במצב טוב יותר, על הענף להגיב לסיכונים אלה ולהטמיע בחברות אמצעים ונהלים טובים של ניהול סיכונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully