וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילופי הנהלה בענקית הרכב: הונדה הדיחה את נשיא החברה בעקבות המשבר בענף הרכב

סוכנויות הידיעות

23.2.2009 / 16:09

טקאו פוקוי יוחלף בטקאנובו איטו, בעל ותק של 31 שנים בהונדה ששימש עד כה כראש חטיבת המכוניות שלה



הונדה, יצרנית הרכב השנייה בגודלה ביפאן, הודיעה היום על החלפתו של נשיא החברה, טקאו פוקוי, בעקבות המשבר בענף הרכב העולמי. טקאנובו איטו, ששימש עד כה כראש חטיבת המכוניות של הונדה, מונה לנשיא החברה.



איטו יחליף בחודש יוני את פוקוי, שיישאר בחברה כיועץ. מינוי זה הוא חלק משורת מינויים חדשים שערכו לאחרונה יצרניות הרכב ביפאן, ביניהן טויוטה ומאזדה, שמינו נשיאים חדשים.



איטו ייכנס לתפקיד בתקופה לא פשוטה, שבה נמצא הביקוש בשוק הרכב בארה"ב וביפאן בירידה, דבר שהוביל את הונדה לאחרונה להפסד הרבעוני הראשון שלה זה 15 שנה לפחות. איטו בן ה-55 הוא בעל ותק של 31 שנים בהונדה, ובנוסף לחטיבת המכוניות ניהל בעבר גם את חטיבת רכבי הספורט ואת מחלקת המחקר והפיתוח של החברה.



הונדה צופה כי תרשום ירידה של 87% ברווח הנקי בשנת הכספים המסתיימת במארס. כחלק מהתייעלותה היא צפויה לפטר 4,300 עובדים זמניים ביפאן בחודש אפריל, ולהציע תוכניות פרישה מוקדמת וקיצוצי משרות לעובדיה בארה"ב.



בחודש שעבר הורידה הונדה את תחזיותיה ל-2009 ב-57%, לאור הציפיות כי התחזקות המטבעות האסייתיים תוריד את הרווח התפעולי ב-3 מיליארד דולר. למרות זאת, החברה עדיין צפויה לרשום רווח בשנת הכספים הנוכחית, בניגוד ליצרניות רכב יפאניות אחרות כמו טויוטה וניסאן, וזאת הודות לענף האופנועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully