וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשל בארה"ב התחייב להזרים הון נוסף לבנקים; יתחיל מחרתיים בביצוע מבחני עמידות לבנקים השבוע

סוכנויות הידיעות

23.2.2009 / 16:55

"הממשל תומך בנחישות במערכת הבנקאית" נאמר בהודעה משותפת של משרד האוצר האמריקאי, הבנק הפדרלי ורגולטורים אחרים



הרגולטורים הפיננסים בארה"ב התחייבו להזרים הון נוסף לבנקים המרכזיים כדי למנוע את קריסתם, ויתחילו לבצע כבר מחרתיים "מבחני עמידות" לבנקים - שנועדו לקבוע לאלו בנקים יש די הון כדי לשרוד החרפה נוסף במיתון הכלכלי.



"הממשל יוודא שלבנקים יש את הון ונזילות בהיקף לו הם זקוקים כדי לספק את האשראי הנדרש כדי להשיב את הצמיחה הכלכלית", נמסר בהודעה משותפת שפירסמו היום משרד האוצר האמריקאי, הבנק הפדרלי, תאגיד ביטוח הפקדונות הפדרלי (FDIC) וגופי רגולציה נוספים. "הממשל האמריקאי תומך בנחישות במערכת הבנקאית בתקופת משבר פיננסי זו".



בנקים שיהיו זקוקים להון נוסף לאחר השלמת בחינת מאזני הבנקים, ולא יצליחו לגייס הון ממשקיעים פרטיים, יהיו זכאים לסיוע כספי נוסף מהממשל, נאמר בהודעה. הסיוע הממשלתי יהיה בצורה של רכישת מניות בכורה להמרה אשר במקרה הצורך, יומרו במניות רגילות.



בנקים שהממשל כבר רכש נתח במניותיהם, דוגמת סיטי ובנק אוף אמריקה, יהיו אף הם זכאים להמרה של מניות הבכורה שבידי הממשל במניות ברגילות.



"מבחני העמידות" יתחילו ביום רביעי, ונועדו לבדוק האם לבנקים יש די הון כדי להתמודד עם אקלים כלכלי מאתגר יותר, נאמר בהודעה. עוד ציינו הרגולטורים האמריקאיים בהודעתם כי הבנקים הגדולים בארה"ב עומדים נכון לעכשיו בדרישות ההון הקיימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully