וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל רשת נגד הרשות השנייה: חוסר שיתוף פעולה של פקידי הרשות מנע הסכם עם היוצרים

ערן אזרן

23.2.2009 / 17:37

במכתב לעובדי רשת מותח יוחנן צנגן ביקורת על המדינה: אם לא יבואו לקראת הזכייניות - הטלוויזיה תקרוס



"מתוך ראיית הנולד, הגענו עם איגודי היוצרים למסמך הבנות היסטוריות, שבגלל - ואך ורק בגלל - חוסר שיתוף פעולה של פקידי הרשות, לא יצא לפועל", כך כתב היום מנכ"ל רשת, יוחנן צנגן, במכתב לעובדי זכיינית הטלוויזיה. המכתב יועד לעובדי הזכיינית, אך לא מן הנמנע שהדברים שנכתבו בו נועדו גם להגיע לאוזני האחראים ברשות השנייה.



במכתב, שהגיע לידי מערכת TheMarker, צנגן מותח ביקורת על התנהלות הרשות השנייה כלפי זכייניות הטלוויזיה. לדבריו, הרשות השנייה ממשיכה לפנות לזכייניות בתביעות חסרות שחר ומנותקות מהמציאות. "אם המדינה לא תבוא לקראת הזכייניות כשם שעשתה עם חברות אחרות במשק, המשבר יחריף ולא ניתן יהיה לעצור את הטלוויזיה המסחרית ממצב של הקפאה מוחלטת וקריסה", נכתב.



ביקורת זו של צנגן, מצטרפת לדברים שאמר מוקדם יותר החודש, לפיהם שנת 2009 צריכה להיות מגויסת למען תוכנית חירום להצלת הטלוויזיה המסחרית בישראל. צנגן ציין באותה העת כי "בשל הירידה הדרמטית בהכנסות מפרסום, המשבר העולמי המחריף והשפעתו הדרמטית על המשק, על הרשויות - כמו בכל מדינה בעולם - להתגייס לטובת הגופים הפועלים בתחומם".



צנגן הציב ארבע תביעות לרשות השנייה: א. הפחתה מיידית של דמי הזיכיון - כל שקל שהולך אל מימון דמי הזיכיון משמעותו ויתור על תכנים שרואים במסך. ב. הקפאת אכיפת הרגולציה ל-2009. ג. על המועצה והרשות להמשיך בפעילות מיקוד הרגולציה, אך עליה לפשט כמה שאפשר את הכללים ודרכי ההתנהלות מול הזכיינים. ד. מציאת פיתרון מבני כולל שיאפשר המשך קיום לענף הטלוויזיה המסחרית בישראל.



למערכת TheMarker הגיע העותק המלא של המכתב שנשלח היום לעובדים. להלן לשון המכתב:



עובדים יקרים,



בימים הקרובים צפויים להתקיים הפגנות ברחוב הברזל, של איגודי היוצרים. חשוב לי לספר לכם ולעדכן אתכם שהיוצרים היו ותמיד יהיו בני בית ב"רשת". "רשת" היא הבית של היצירה הישראלית במשך כל שנותיה, והיוצרים יודעים היטב שאין להם כל סיבה להפגין מחוץ לבניין "רשת" - הם מוזמנים של כבוד להיכנס אליו, לשמוע ולהשמיע. אנחנו כמובן מכבדים את זכותם להפגין - בהינתן שהפגנה זו תהיה על פי החוק ונטולת פרובוקציות, אבל אין בהפגנה מסוג זה כדי לטשטש את המציאות בה אנו נמצאים: הערוצים המסחריים בישראל הפסידו בשנה האחרונה קרוב למאה וחמישים מיליון שקל, העולם נכנס למשבר גלובאלי כלכלי שאיש אינו יודע מתי הוא יסתיים, וגם המלחמה וצמצום שוק הפרסום לא מסייעים לנו. לכל אלה מצטרפת רגולציה חסרת פרופורציה וקטנונית, שמקשה על כולנו מאוד.



אני רוצה להזכיר לכולנו שבמשך חצי שנה ישבנו באופן דיסקרטי עם כל איגודי היוצרים, מתוך ראיית הנולד, והגענו עימם להבנות היסטוריות, שבגלל, ואך ורק בגלל חוסר שיתוף פעולה של פקידי הרשות, לא יצאה לפועל. זו הייתה החמצה היסטורית. אני רוצה להדגיש בפניכם כי הטענה ש"רשת" לא עומדת בחוק היא שקר מוחלט ויש בה משום דיבה. בכל שנותיה "רשת" עשתה הכל לפי החוק, וכך יהיה.



לוח השידורים של "רשת" מלא ועמוס בתכנים מקוריים ואיכותיים שמספקים פרנסה לאלפי עובדים בתעשייה. כלבוטק, שבוע סוף, משפחה חורגת, החיים זה לא הכל, קצרים, סרוגים, משעל חם והמירוץ למיליון, המשודרות כעת, ולצידן כל תכניות חברת החדשות שאנו מממנים מחצית מפעילותה, הן תוכניות שאנו גאים בהם, משקיעים בהם, וגם היוצרים ועובדי ההפקה מתפרנסים מהם בכבוד. אנו משקיעים בכל שבוע כ-5 מיליון שקל בתוכן, למרות ההפסדים הקשים, וכך נמשיך לעשות.



עם זאת, אם הרגולטור לא יתאים את דרישותיו למצב הנוכחי, ואם המדינה לא תבוא לקראת הזכייניות כשם שעשתה עם חברות אחרות במשק (הסלולאר למשל), המשבר יחריף ושום הפגנה לא תעצור את הטלוויזיה המסחרית ממצב של הקפאה מוחלטת וקריסה. בארה"ב המדינה יודעת להתערב כדי להציל את החברות ממשברים גדולים, ובכך למנוע פיטורים המוניים, ואילו אצלנו, חרף המשבר, ממשיכים לבוא אלינו בתביעות חסרות שחר ומנותקות מהמציאות.



אני מכבד ומעריך את עבודתכם הקשה בתנאים הללו, אתם, בשונה אולי מעובדי הרשות השנייה, ידעתם קיצוץ גדול בשכרכם ובתנאים שלכם, ואתם יודעים עד כמה אנו חורקים שיניים כדי להמשיך לעשות טלוויזיה ישראלית מרתקת וערכית.



יוחנן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully