וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות עובדים יקבלו מכתבי פיטורים: סייפן מפטרת מתוך 200 עובדיה

עידו סולומון

23.2.2009 / 17:44

השמועות בחברה מדברות על כ-80; זאת כחלק ממהלך פיטורים רוחבי בסניפי החברה בעולם


מאת עידו סולומון וניר צליק

עשרות מעובדי סייפן, החברה הישראלית שנמכרה לספנשן האמריקאית, יקבלו היום מכתבי זימון לשימוע לפני פיטורים, זאת כחלק מהליך פיטורים רוחבי בכל סניפי החברה ברחבי העולם. על פי שמועות בחברה בישראל מתכוונים לפטר כ-80 מתוך 200 העובדים. מהחברה סירבו להגיב.

רק לפני חודשיים הודיעה הנהלת החברה בארץ כי תקצץ עד 14.5% משכר עובדיה החל ב-1 בינואר 2009. במקביל, החליטה שלא לפטר עובדים.

כמו כן, עברו העובדים למתכונת של 80% משרה, כלומר 4 ימי עבודה בשבוע. אך ככל הנראה זה לא הספיק כדי לייצב את מצבה של החברה.

בתחילת פברואר השנה, כחלק מתוכנית הבנייה מחדש של ספאנשן העולמית, יצרנית הזכרונות, וכחלק מהתוכניות למכור את החברה או למזג אותה עם חברה אחרת, התפטר מנכ"ל החברה, ברטרנד קמבו, ואת תפקידו תפס סמנכ"ל וחבר דירקטוריון ספאנשן, בועז איתן, שהפך לנשיא החברה.

ספאנשן האמריקאית השלימה את חברת סייפן הישראלית במארס 2008 בתמורה ל-246 מיליון דולר ובמקביל מינתה את מנכ"ל ומייסד סייפן, ד"ר בועז איתן, לדירקטור בחברה. ביום חתימת הסכם המיזוג בין החברות, שיקפה העסקה לסייפן שווי של 368 מיליון דולר. אולם אז איבדה מניית ספאנשן 73% מערכה ושווייה של סייפן התכווץ ל-246 מיליון דולר בלבד - המחיר בו אושרה העסקה.

ב-15 בינואר הכריזה ספאנשן כי היא בוחנת אפשרויות אסטרטגיות למכירת החברה או לאיחודה עם חברה אחרת. החברה אף הכריזה כי בכוונתה לבצע אירגון מחדש במאזנה, כשהכוונה עשויה להיות פיטורי עובדים. מטרת צעדים אלה היא לבנות את מעמדה של ספאנשן כספקית המובילה של זכרונות פלאש מסוג NOR על ידי בניית חברה גדולה יותר.

ספאנשן הוקמה ב-1993 כמיזם משותף לייצור שבבי פלאש של AMD האמריקאית ופוג'יטסו היפאנית. היא מתמחה בייצור שבבי פלאש המשולבים במכשירים אלקטרוניים, ביניהם טלפונים סלולרים ומערכות אלקטרוניות המשולבות בכלי רכב. מטה החברה נמצא בסאניוייל, קליפורניה.

ספאנשן סיימה את הרבעון השלישי עם הכנסות של 630.9 מיליון דולר, 3% מעל הכנסות הרבעון המקביל, שעמדו על 611.1 מיליון דולר. בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד נקי של 118.7 מיליון דולר או 74 סנט למניה, ביחס להפסד נקי של 71.6 מיליון דולר, או 53 סנט למניה, ברבעון המקביל אשתקד.

בשנה האחרונה איבדה מניית ספאנשן כ-98% מערכה והיא נסחרת לפי מחיר של כ-6 סנטים בלבד, המשקפים לחברה שווי של 10.3 מיליון דולר. הסיבה העיקרית לנפילת ערכה ולהפסדיה של ספאנשן היא העובדה כי יצרניות הטלפונים הסלולריים, כמו ה-iPhone, מעדיפות להשתמש בטכנולוגיה מתקדמת יותר לזכרונות פלאש מזו שמייצרת ספאנשן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully