וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר ננעל בירידות שערים

יעל פולק

23.2.2009 / 23:20

על רקע הודעת הממשל להזרמת הון למערכת הבנקאית ירדו המדדים המובילים. מחירי איגרות החוב הממשלתיות נשארו יציבים

מסחר בוול סטריט ננעל במגמה שלילית, על רקע הודעה משותפת שפירסמו משרד האוצר האמריקאי, הבנק הפדרלי, תאגיד ביטוח הפקדונות הפדרלי (FDIC) וגופי רגולציה נוספים לפיה - בנקים שיהיו זקוקים להון נוסף יהיו זכאים לקבל סיוע כספי מהממשל. נראה כי המשקיעים חוששים שהזרמת סכומי הכסף האדירים לא תועיל, ומבינים כי משלמי המסים יאלצו להתמודד עם הגרעונות שיוצר הממשל האמריקאי.

המדדים המובילים ירדו הערב בצורה חדה: דאו ג’ונס ירד ב-3.4% לרמה של 7114.38 נקודות והגיע לשפל של שנת 97'; נאסד"ק איבד 3.7% לרמה של 1387.72 נקודות ו-S&P500 נחלש ב-3.5 לרמה של 743.34 נקודות. בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים נשארו יציבים והתשואה עליהן נשארה ברמה של 2.777%.

ממשל אובמה יתחיל השבוע בביצוע "מבחני עמידות" ל-20 הבנקים הגדולים בארה"ב במטרה לבחון את מצבם הפיננסי, ולקבוע מהם סיכויי ההישרדות שלהם במידה שהמיתון הכלכלי יחריף. זאת, כשברקע חששות המשקיעים כי הממשל ייאלץ להלאים את המערכת הבנקאית.בנקים שיהיו זקוקים להון נוסף לאחר השלמת בחינת מאזני הבנקים, ולא יצליחו לגייס הון ממשקיעים פרטיים, יהיו זכאים לסיוע כספי נוסף מהממשל.

כלכלת ארה"ב צפויה לרשום נסיגה חדה ברבעון הראשון בעקבות העלייה בשיעור האבטלה בארה"ב אשר מאטה את הצריכה הפרטית, לפי סקר של האגודה הלאומית לכלכלה עסקית בארה"ב (NABE). עם זאת, הסקר - המורכב מהערכותיהם של 47 כלכלנים - צופה כי כלכלת ארה"ב תתחיל להתאושש במחצית השנייה של השנה, ותשוב למגמת צמיחה יציבה ב-2010. ההתאוששות בכלכלה האמריקאית תונע על ידי תוכנית התמריצים של ממשל אובמה, בשווי 787 מיליארד דולר, לפי הסקר.

יותר ויותר חברות אמריקאיות מנסות לחסוך ואינן משלמות דיווידנדים לבעלי המניות. הקיצוץ בדיווידנדים שביצעו חברות הכלולות במדד S&P 500 הוא החד ביותר מאז 1995. בכך נלקח מהמשקיעים היתרון היחיד שהיה למניות על פני אג"ח ממשלתיות במאה האחרונה.

סיטי, שקיבלה סיוע בסך 45 מיליארד דולר מהממשל האמריקאי בחודשים האחרונים, מנהלת כיום מגעים עם ממשל ארה"ב על הגדלת האחזקות הממשלתיות בחברה, לאחר שמניית סיטי נפלה לשפל של 18 שנים בסוף השבוע בשל החשש כי תולאם. התוכנית אינה צפויה לעלות למשלמי המסים האמריקאים כספים נוספים, אולם אחזקותיהם של בעלי המניות הקיימים בסיטי ידוללו בעקבות הגדלת הנתח הממשלתי, ולממשלה תהיה השפעה גדולה יותר באופן בו החברה מנוהלת.

אורבוטק, יצרנית הציוד לבדיקת מסכים שטוחים ולוחות מודפסים, הצליחה להציג גידול מרשים בשורה העליונה ואף לעקוף את תחזיות האנליסטים, אך בשל מחיקת מוניטין, הגידול המרשים לא מצא את דרכו לשורה התחתונה. החברה סיימה את הרבעון הרביעי עם הכנסות של 129.2 מיליון דולר, עליה של 24.7% לעומת הרבעון המקביל. בשורה התחתונה, חתמה החברה את הרבעון הרביעי עם הפסד נקי של 101.2 מיליון דולר או 2.98 דולרים למניה, לעומת הפסד נקי של 1.1 מיליון דולר או 3 סנט למניה ברבעון המקביל.

איתוראן, אשר מתמחה באיתור וחילוץ רכבים, הציגה היום את הנתונים הכספיים ל-2008: בשורה העליונה, רשמה החברה ירידה קלה של כ-0.5% בהכנסותיה לרבעון הרביעי של 2008, שהסתכמו ב-29.4 מיליון דולר. בשורה התחתונה, רשמה איתוראן רווח נקי של 5.9 מיליון דולר או 28 סנט למניה. למרות שמדובר בגידול מרשים של 59%, בהשוואה לרווח נקי של 3.7 מיליון דולר ברבעון המקביל, פיספסה איתוראן את תחזית הרווח של האנליסטים שצפו לרווח של 31 סנט למניה.

נס טכנולוגיות חתמה על הסכם עם המכללה האקדמית תל אביב יפו למיקור חוץ של כלל פעילויות המחשוב של המכללה. במסגרת ההסכם, שתוקפו לשלוש שנים והיקפו עומד על כ-3 מיליון שקל לשנה, תספק נס טכנולוגיות במיקור חוץ את שירותי המחשוב של ההמכללה, ובכלל זה פיתוח תשתיות ותחזוקתן לצד תחזוקה ופיתוח של הצד היישומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully