וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלדד ברק: "הנגיד יוכל לשמר את הריבית בשיעור הנמוך הנוכחי בטווח הנראה לעין ואף להפחיתה עוד"

יובל מעוז

23.2.2009 / 18:15

מנהל מחלקת השקעות באפריקה בית השקעות: המשבר טרם הכה במלוא העוצמה בישראל וחוסר הוודאות משמעותי



"נגיד בנק ישראל הפחית היום את הריבית בשיעור של 0.25% לרמתה הנמוכה אי פעם. הפחתה זו היתה מתחת לציפיות השוק ובהחלט ניתן לצפות להפחתה נוספת בהמשך. עם זאת, ההפחתה מוצדקת לאור עלויות המימון הגבוהות השוררות במשק והחולשה הגוברת בנתונים המקרו כלכליים", כך אמר היום אלדד ברק, מנהל מחלקת השקעות באפריקה ישראל בית השקעות, לאחר הפחתת הריבית של בנק ישראל.



"כלכלת העולם מאופיינת, למרבה הצער, בהתנהגות דיפלציונית. זו הסיבה החשובה ביותר, אשר מאפשרת רמת ריביות כה נמוכה והיא תוצאה של ירידה בפעילות הריאלית העולמית, אשר הנגיד תיאר אותה לאחרונה כ'נפילה מצוק'", אומר ברק.



"בתוך כך אנו עדים לירידה במחירי הסחורות; לירידה חדה בצריכה הפרטית במערב - הגורם החשוב ביותר, להערכתנו, בבואנו לבחון את מצבה של כלכלת העולם; להצטברות מהירה של מלאים בשרשרת הערך ולמימוש מהיר של נכסים. על ממשלות, ארגונים ופרטים שורר נטל החוב כבד, אשר הנו הגורם המניע של התהליך הדיפלציוני".



"בהתייחס לאמירות שנשמעות לאחרונה, הגירעון הממשלתי בישראל צפוי לעלות השנה, לדעתנו אל מעבר ל-6%-4% המדוברים בשוק, ואולם הוא אינו צפוי להביא לאינפלציה. הגורמים הדיפלציוניים בכלכלת העולם פשוט חזקים מדי".



ברק מעריך כי עוד ניתן לצפות להורדות ריבית נוספות: "בשלב זה אני מעריך כי הנגיד יוכל לשמר את הריבית בשיעור הנמוך הנוכחי בטווח הנראה לעין ואף להפחיתה עוד, בשל עומק המשבר העולמי והיעדר סימנים לאינפלציה. יחד עם זאת, יש לזכור שהמשבר העולמי טרם הכה במלוא עוצמתו בישראל וחוסר הוודאות הוא משמעותי. איום על יחס חוב תוצר בשל גירעון ממשלתי גבוה יותר, צורך בהתערבות ממשלתית במערכת הבנקאית, חריגה מהותית בגירעון הממשלתי מהרמות לעיל או גורמים אחרים, ביטחוניים למשל, אשר עלולים להעיב על מצבנו, עלולים גם לחייב העלאת ריבית בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully