וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק המזרחי-טפחות: ייתכן וזו הפחתת הריבית האחרונה - בנק ישראל יגביר רכישות האג"ח ממשלתיות

טל לוי

23.2.2009 / 18:23

מנהל יחידת ההשקעות והאסטרטגיה בבנק המזרחי-טפחות: הריבית עשויה להתחיל לעלות בעוד שישה חודשים


"אפשר שהיתה זו הפחתת הריבית האחרונה. בנק ישראל רמז לכך בכנותו את הריבית החדשה "רמת שפל היסטורית" ובכך שאמר בהודעתו ש"יתמקד מעתה בשימוש בכלים נוספים". אנו סבורים שהמינון הצנוע של הפחתת הריבית הולם את צרכי המשק" כך כותב מנהל יחידת ההשקעות והאסטרטגיה, בנק המזרחי-טפחות, רונן מנחם.

בנק ישראל הוריד הערב את הריבית במשק ב-0.25% לרמה של 0.75% - רמת הריבית הנמוכה אי פעם. זוהי הורדת הריבית השביעית ברציפות שמבצע בנק ישראל לאחר שבחודש ספטמבר 2008 עוד עמדה הריבית על 4.25%.

מנחם מעריך כי התבוננות במלוות קצרי המועד (מק"מ) מצביעה על כך שהריבית אף עשויה להתחיל לעלות שנית בתוך שישה חודשים. "לדעתנו, ייתכן שנתוני התוצר, שהפתיעו לטובה בהשוואה להערכות הקודמות, הכריעו את הכף לטובת ההפחתה הצנועה יותר" הוא כותב.

במזרחי-טפחות אומרים כי בנק ישראל שב ומתאר במינוח "האטה ניכרת" את הפעילות הכלכלית, אך לדעתנו נמנע במשים משימוש במינוח "מיתון". נתוני התוצר שפורסמו אחר הצהריים אכן מצביעים על האטה במשק, אך לא על מיתון. כמו כן פועל בנק ישראל במודע להשבת קצב האינפלציה לתחום יציבות המחירים – הפעם מלמטה.

מנחם מתייחס לשיפוע עקום התשואה (כלומר להפרש שבין הריבית לטווח הקצר לריבית הטווח הארוך – הרלוונטית לעסקים) אשר עומד כיום על 3.5% לעומת 4% לפני שבנק ישראל החל לרכוש איגרות חוב. "אנו סבורים כי גם בנק ישראל לא יסתפק בכך", כותב מנחם, "במבט קדימה, אנו מעריכים שבנק ישראל ירכוש אג"ח בהיקף גדול מספיק כדי להוליך לירידה נוספת בתשואות הפדיון, עד שהפער יגיע ל-2% בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully