וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלן המאקרו של HSBC: הורדת הריבית ורכישות האג"ח שמבצע בנק ישראל הן חדשות מצויינות למשק

טל לוי

23.2.2009 / 18:57

יונתן כץ: התייצבות עם סימנים לצמיחה איטית רק לאחר ראשית 2010 - אז יתחיל תהליך של העלאת ריבית



"הריבית אצלנו נמוכה בכל קנה מידה ולמרות הביקורת על הבנקים, הרי שעלות המימון הפכה לזולה יותר עבור הפירמות. הורדות הריבית של בנק ישראל יחד עם רכישות איגרות החוב שמבצע הבנק המרכזי הן חדשות מצויינות למשק", כך אומר כלכלן המאקרו של בנק ההשקעות HSBC, יונתן כץ.



בנק ישראל הודיע הערב כי יוריד את הריבית במשק ב-0.25% לרמה של 0.75% - הרמה הנמוכה אי פעם. זוהי הורדת הריבית השביעית ברציפות שמבצע הבנק מאז חודש ספטמבר 2008, אז עמדה הריבית על 4.25%.



כץ מתייחס למהלך בו החל בנק ישראל בשבוע שעבר לרכישת איגרות חוב ממשלתיות בבורסה. מטרת המהלך היא להוריד את התשואה שמציעות איגרות החוב הממשלתיות שכן תשואה זו משמשת כבסיס למתן הלוואות לטווח ארוך. הורדת התשואה אמורה להוזיל את הריבית שגובים הבנקים המסחריים.



"מדובר בצעד מצויין ולא ברורה הביקורת מצד האוצר ומצד חלק מכלכלני המקרו. בנק ישראל פועל בצורה נכונה מאד שכן יש מגזר שלם ובלתי מבוטל שמושפע דווקא מהריבית לטווח ארוך" אומר כץ, "בכל העולם מורידים את הריבית במטרה לעודד צמיחה והצעד הזה, ביחד עם הכלי הזה מהווה חדשות חיוביות למשק".



כמו רבים אחרים, גם כץ ציפה להורדת ריבית של 0.5% אולם הוא אומר שההבדל אינו משמעותי במיוחד. "בכל מקרה, נגיד הבנק יוריד את הריבית עד לתחתית שהגדיר לעצמו ומהדברים שאמר בשבוע שעבר, נראה שמדובר ב-0.5%-0.25%. גם אם זה יקרה בתוך חודש או חודשיים, זה אינו קריטי" הוא אומר.



כץ מעריך כי נתחיל לראות התייצבות עם סימנים לצמיחה איטית רק לאחר ראשית 2010, אז יתחיל הבנק המרכזי של ארה"ב, וכן בנק ישראל, להעלות ריבית. "פישר ישמח לראות אינפלציה בישראל כי פירושה שהדברים שהוא עושה מתחילים לפעול ויש התאוששות" הוא אומר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully