וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורג' סורוס בתחזית קודרת נוספת: המשבר הכלכלי מסמן את סוף מודל השוק החופשי

סוכנויות הידיעות

23.2.2009 / 20:13

עולים ספקות לגבי "הפונדמנטליזם של השוק" כי התברר שהשווקים מוטים ולא יעילים


המשקיע המיליארדר ג'ורג' סורוס אמר כי שורשיו של המשבר הכלכלי הנוכחי טמונים בדה-רגולציה במגזר הפיננסי בשנות ה-80' ומסמנת את סוף מודל השוק החופשי שאימצו המדינות הקפיטליסטיות בעולם. כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.

הליברליזציה של המגזר הפיננסי החל בתקופת נשיא ארה"ב, רונלד רייגן, והובילה לסדרה של משברים שחייבו התערבות ממשלתית, אמר סורוס במסגרת אירוע פרטי של כלכלנים ובנקאים שנערך בשבוע שעבר באוניברסיטת קולומביה. המיתון העולמי, שפרץ בעקבות התמוטטות שוק הדיור בארה"ב, "גרם נזק למערכת הפיננסית עצמה", הוסיף סורוס.

חלק מהאשמה רובץ על רשויות הרגולציה, משום שהן לא עמדו באחריותן, אמר סורוס בן ה-78. הפילוסופיה של "פונדמנטליזם של השוק" עומדת כעת במבחן משום שהתברר שהשווקים הפיננסים בלתי יעילים ומושפעים מהטיות, ואינם מבוססים על כל המידע הזמין, הוסיף.

"אנחנו נמצאים במשבר, שלדעתי הוא החמור ביותר מאז שנות ה-30' ושונה מכל המשברים שעמם התמודדנו במהלך חיינו", אמר סורוס, אשר הוסיף כי הבנק הפדרלי יצר כמה מהמשברים על ידי הורדת הריבית.

קריסת בנק ההשקעות היתה הנקודה שבה המשבר בוול סטריט גלש לכלכלה כולה, אמר סורוס. "הכלכלה החלה בנפילה חופשית, ועדיין נופלת, ואנחנו לא יודעים מתי תגיע לתחתית עד שנגיע לשם, וגם אין שום סימן לכך שאנחנו מתקרבים לתחתית", אמר.

היקף הבעיה גדול יותר מזה של תקופת השפל הכלכלי הגדול, בשל המינוף הקיים. היחס בין חוב לתוצר מקומי גולמי (GDP) גדל מ-160% בשנות ה-20 של המאה הקודמת, ל-350% בשנה שעברה, ועשוי להמשיך לעלות לרמה של 500%, הוסיף.

הגלובליזציה של שוקי הפיננסים ואיגוח של חובות, איפשר את המשבר, הוסיף. ניהול סיכונים הפך לכה סבוך ומורכב עד כי הרגולטורים אינם מסוגלים עוד לעקוב אחרי המתרחש, אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully