וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בארונ'ס": מחיר דירות היוקרה במנהטן צפויים לצנוח ב-30% נוספים

סוכנויות הידיעות

23.2.2009 / 21:05

הישראלי עמית בן חיים נאלץ לחתוך המחיר שהוא דורש עבור דירתו מ-80 מיליון דולר ל-47.5 מיליון דולר



מחירי דירות היוקרה במנהטן, כלומר דירות שמחירן מעל ל-5 מיליון דולר, עשויים לצנוח ב-30% נוספים בעקבות נפילה בביקוש בשל פיטורים נרחבים של עובדים בוול סטריט. כך לפי כתבת השער של גיליון השבועון "בארונ'ס" שפורסם היום.



נפילה בשיעור זה עשויה להפוך את שוק הדיור בניו יורק לנפגע הקשה ביותר מכל שוקי הדיור בארה"ב, יותר אפילו משוקי הנדל"ן של הערים מיאמי, לאס וגאס ופניקס, ציין המגזין.



בכתבה שפורסמה ב"בארונ'ס" לפני שלושה חודשים, העריך המגזין כי שוק דירות היוקרה בניו יורק עומד בפני קשיים, אולם מאז נרשמה הרעה ניכרת בתחזית, ומספר מומחים ציינו כי פשיטת הרגל של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס היתה נקודת השבירה של שוק זה.



המגזין מציג כדוגמא למשבר דירה בת 14 חדשים בפארק אווניו, אשר הועמדה למכירה בשנה שעברה במחיר של 46 מיליון דולר, ועד חודש נובמבר כבר הוזל מחירה ל-34 מיליון דולר. כעת עומדת הדירה למכירה ב-29 מיליון דולר, וקיימת אפשרות להוזלה נוספת של המחיר.



עם זאת, למרות הוזלות מחירים חדות כמו זו, מלאי דירות היוקרה העומד למכירה במנהטן הולך וגדל. מספר הדירות העומדות למכירה בניו יורק במחיר של לפחות 5 מיליון דולר גדל ל-795 לעומת 518 לפני שנה, לפי נתוני אתר Streeteasy.com.



הקונים אף הם אינם ממהרים לחתום על חוזים לרכישת דירות, ומספר החוזים החדשים לרכישת דירות יוקרה צנח ב-40% ברבעון הרביעי, לדברי ראש מחלקת המחקר של Streeteasy, סופיה קים.



"בארונ'ס" מביא כדוגמא את דירת הפנטהאוז דופלקס של יזם הנדל"ן הישראלי, עמית בן חיים, בקומה ה-40 של פרויקט היוקרה סנטרל פארק ווסט 15 של אייל עופר, שאותה רכש בן חיים תמורת 21.5 מיליון דולר באפריל 2008. כעבור חודשיים הציעה בן חיים את הדירה בת 490 מ"ר למכירה תמורת 80 מיליון דולר. עם זאת, באחרונה נאלץ בן חיים להוריד את המחיר שהוא דורש בתמורה לדירה ל-47.5 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully