וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלני סיטי: רווחי חברות מדד S&P 500 צפויים לצנוח השנה ב-23%

סוכנויות הידיעות

23.2.2009 / 21:24

הורידו תחזית הרווח השנתי לחברות הנכללות במדד לשנה הנוכחית ולשנת 2010


כלכלני בנק הורידו היום את תחזית הרווח לחברות הנכללות במדד לשנה הנוכחית ולשנת 2010, בעקבות הרעה בתנאים הכלכליים אשר גורמת לפגיעה הולכת וגוברת ברווחי החברות הגדולות בארה"ב.

כלכלן סיטי, סטיבן וייטינג, צופה כעת נפילה של 23% ברווחי החברות במדד השנה, לאחר שחתך את תחזית הרווח התפעולי למניה מ-62 דולר ל-51 דולר. במקביל הוריד את תחזית הרווח למניה לשנת 2010 מ-65 דולר ל-54 דולר למניה.

לדברי וייטינג, שוקי האשראי החזיקו מעמד בארבעה החודשים החולפים, וכמה מהגורמים למיתון הכלכלי בארה"ב עשויים להתפוגג. עם זאת, העריך כי חברות שאינן במגזר הפיננסי צפויות לפגיעה נוספת, וכי מחיקות בגין ירידה בערך נכסים מחוץ למגזר הפיננסי צפויות לשבור שיאים, ללא כל קשר למצב הפעילות העסקית.

דו"ח משותף של לונדון ביזנס סקול ובנק קרדי סוויס שפורסם מוקדם יותר היום קבע כי מספר גדל והולך של חברות בארה"ב מנסות לחסוך בהוצאות על ידי הפסקת תשלומי הדיווידנד למשקיעים.

לפי הדו"ח, הקיצוץ בדיווידנדים של חברות הנכללות במדד S&P 500 הוא החד ביותר מאז שנת 1955. מהלך זה שולל מהמשקיעים את היתרון היחיד שהיה למניות על פני אג"ח ממשלתיות במאה האחרונה.

ללא הדיווידנדים, השקעה במניות לא שווה את הסיכון הכרוך בה. הכנסות הדיווידנדים היוו כ-70% מהתשואה הממוצעת בארה"ב מאז תחילת המאה ה-20, לפי הדו"ח. מאז שנת 1900, הניבו מניות אמריקאיות תשואה שנתית ממוצעת של 6%. עם זאת, אם מורידים מסכום זה דיווידנדים, יורדת התשואה השנתית ל-1.7%, לעומת 2.1% של אג"ח ממשלתיות ארוכות.

בסך הכל, 288 חברות בארה"ב קיצצו או דחו תשלומי דיווידנד ברבעון הרביעי של 2008 - המספר הגדול ביותר מאז תחילת פרסום נתונים על חברות מדד S&P 500 לפני 54 שנה. היקף הקיצוץ בדיווידנדים מעיד על כך שמדד S&P 500 נסחר ברמה גבוהה מדי, לפי דו"ח לונדון ביזנס סקול וקרדי סוויס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully