וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

S את הדירוג של אטריום שבשליטת גזית גלוב

מאת מיכאל רוכוורגר

24.2.2009 / 7:00

גזית גלוב גייסה 543 מיליון שקל באג"ח וכתבי אופציה המגובים בחמישה נכסים בישראל



>> חברת הדירוג S&P הורדיה את דירוג האשראי לטווח ארוך של אטריום יורופיאן ריל אסטייט האוסטרית. הדירוג של החברה, שנשלטת על ידי גזית גלוב וקרן השקעות בנדל"ן של סיטיבנק, ירד מ-BB פלוס ל-BB (דרגת השקעה ספקולטיווית) עם אופק יציב.

אטריום, שנרכשה ב-2008, היתה אחת מעסקות הרכישה הגדולות ביותר בהיסטוריה של גזית גלוב. ב-S&P הותירו את דירוג האשראי לטווח קצר של אטריום ברמה של B עם אופק יציב. "פעולות הדירוג משקפות את עליית המדרגה בסיכונים הכרוכים בפעילות החברה במרכז ומזרח אירופה, וכן ברוסיה", כותבים ב-S&P.



אטריום, המנוהלת בידי רוחה לוין ונסחרת בבורסת וינה לפי שווי של 410.5 מיליון יורו, מחזיקה ומנהלת יותר מ-160 נכסים מניבים בפולין, רוסיה וטורקיה. החברה נהנית מקופת מזומנים בסך כ-1.5 מיליארד יורו.



גזית גלוב עצמה השלימה בסוף השבוע שעבר גיוס אג"ח וכתבי אופציה (המגובים בשעבוד על חמישה נכסים בישראל בשווי של 826 מיליון שקל) בסך 543 מיליון שקל. מתוך סכום זה, 343 מיליון שקל היו באמצעות הנפקת אג"ח של סדרה י' החדשה - זאת, עד שיחלו להיסחר לפי תשואה אפקטיווית של כ-7%. בנוסף גויסו כתבי אופציה הניתנים להמרה לאג"ח י' של החברה בסך כ-200 מיליון שקל. את ההנפקה הוביל קונסורציום חתמים בראשות לידר הנפקות.



אחד הגופים הגדולים שרכשו אג"ח במכרז המוסדי בהנפקה של גזית גלוב הוא בית ההשקעות אלטשולר שחם. בית ההשקעות רכש אג"ח בהיקף של יותר מ-80 מיליון שקל באמצעות קרנות הנאמנות וקופות הגמל שלו.



רכישה זו העלתה בשוק החיתום תהיות לגבי ניגודי עניינים אפשריים, שכן מנהלת חברת החיתום הממוזגת אלטשולר שחם רוסריו קפיטל (שבשליטת אלטשולר שחם וראובן אבלגון) היא נגה קנז, המשמשת גם כדח"צית בגזית גלוב. עם זאת, בגלל היותה של קנז דח"צית בגזית גלוב, אלטשולר שחם רוסריו קפיטל לא נטל חלק בהנפקה כחלק מקונסורציום החתמים.



בתוך כך, חברת הנדל"ן הקנדית FCR, שבשליטת גזית גלוב (53%), דיווחה בסוף השבוע שעבר כי היא מתכוונת לשלם ב-31 במארס את תשלום הריבית הקרוב למחזיקי אג"ח להמרה שלה, העומדות לפירעון ב-2017, בסך 6.4 מיליון דולר קנדי. ואולם התשלום לא יהיה במזומן, אלא באמצעות הנפקת מניות חדשות של החברה.



FCR מציינת שמספר המניות שיונפקו ייקבע על סמך חלוקת גובה תשלום הריבית בסכום השווה ל-97% ממחיר הממוצע המשוקלל של מניית FCR בבורסת טורונטו ב-20 ימי המסחר הבאים, עד 24 במארס 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully