וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במנורה הבינו: כשהאם בצרות, משקיעים בבת

מיכאל רוכוורגר

24.2.2009 / 7:00

BenchMarker



>> בתחילת השבוע נהפכה מנורה מבטחים, המנוהלת בידי ארי קלמן, לבעלת עניין באפריקה נכסים מקבוצת אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב. מנורה רכשה כ-5.6% ממניות אפריקה נכסים לפי מחיר של 41.7 שקל למניה - קרוב למחירה של אפריקה נכסים בבורסה ובתמורה כוללת של 36.3 מיליון שקל. הרכישות נעשו באמצעות חשבון הנוסטרו, פוליסות ביטוח חיים משתתפות ברווחים, וכן קופות גמל וקרנות נאמנות של מנורה מבטחים.

מניית אפריקה נכסים רשמה זינוק של 80% מתחילת השנה, אך החברה נסחרת עדיין לפי שווי של 644.4 מיליון שקל - בכ-77% פחות מהונה העצמי נכון לסוף הרבעון השלישי של 2008. ואולם העניין של מנורה מבטחים באפריקה נכסים עשוי לנבוע דווקא מהקשר המשפחתי שלה.



יוני טל, מנהל ההשקעות הראשי של מנורה, אינו חושף את האסטרטגיה שלו, אך המהלך עשוי לרמז כי החברה אימצה לעצמה אסטרטגיית השקעה חדשה בתחום הריאלי בעת המשבר. אסטרטגיה זו מתמקדת ברכישת מניות של חברות בנות או נכדות, בחברות אחזקה נדל"ניות גדולות, כמו דלק נדל"ן ואפריקה ישראל, עם חובות של מיליארדי שקלים, ושאינן מצטיינות באיתנות פיננסית.



המטרה של ההשקעה באפריקה נכסים או ב-DGRE היתה לשם גזירת רווחים עתידיים באמצעות דיווידנדים. רווחים אלה ימשכו האימהות מהחברות הבנות, באמצעות מהלכים פיננסיים שתיזום החברה האם, כמו הצעות הרכש, שיסייעו לחברות האם לשרת את החוב שלהן.



בעבודת הניתוח האחרונה על אפריקה ישראל כתב יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר של כלל פיננסים בטוחה: "אפריקה נכסים מהווה גם פוטנציאל להצפת ערך וגם מקור מזומנים חשוב ביותר בעבור אפריקה ישראל האם".



הרכישה של מנורה מבטחים מצטרפת להשקעה של כ-3.5 מיליון ליש"ט (כ-19 מיליון שקל) ב-4.45% ממניות דלק גלובל ריאל אסטייטס (DGRE) מקבוצת דלק נדל"ן, שביצעה החברה בינואר. השקעה זו נעשתה רגע לפני שדלק בלרון בינלאומי פירסמה הצעת רכש לרכישת 15% מ-DGRE תמורת 50 פני למניה; מהלך שצפוי להניב למנורה מבטחים רווח מהיר של כמה מיליוני ליש"ט. זאת עוד לפני חלוקת דיווידנד שמתכננת דלק נדל"ן למשוך מקופתה של DGRE, שהסתכמה בכ-50 מיליון ליש"ט.



כעת נותר לראות אם גופים מוסדיים גדולים נוספים, שחזרו לרכוש באחרונה מניות נדל"ן, יצטרפו למנורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully