וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

50 מיליון דולר יושקעו בהקמת מלון בירושלים

מאת רנית נחום-הלוי

24.2.2009 / 7:00

הוועדה המקומית אישרה להפקדה תוכנית להקמת מלון קולוני במושבה הגרמנית, שיכלול 200 חדרים לצד מבנה מגורים עם 16 יחידות דיור



>> חברת קולוני שבבעלותו של איש העסקים האמריקאי מורד זמיר, תקים במושבה הגרמנית בירושלים מלון פאר. עלות הקמת הפרויקט נאמדת ב-50 מיליון דולר. שווי הפרויקט בגמר העבודות מוערך ב-80 מיליון דולר - כך לדברי ליאון אביגד מחברת לאו פרד הוספטיליטי, המשמש כנציגו של היזם.

בשבוע שעבר אישרה להפקדה הוועדה המקומית בירושלים בראשות קובי כחלון את הקמת מלון קולוני, בשטחו של מכון הסיבים בשכונה. המכון נמצא במשולש הרחובות דרך בית לחם, עמק רפאים ורחוב פטרסון.



על-פי התוכנית, המלון יוקם על שטח של כ-7.3 דונמים ויכיל 8 קומות מדורגות וכ-200 חדרים. הפרויקט יכלול בניין נוסף בן 3 קומות ובו 16-20 יחידות דיור יוקרתיות בשטח של בין 100-150 מ"ר.



לדברי אביגד, יחידות הדיור יימכרו בתחשיב של 10-15 אלף דולר למ"ר וחדרי המלון יושכרו בעלות של כ-300 דולר ללילה.



החברה מחויבת לבנות עוד מתחם מסחרי לרווחת תושבי השכונה, בשטח של כ-1,800 מ"ר, שישולב בקומת הקרקע של המלון. לקומפלקס הבנייה יהיו שלוש כניסות: למתחם המגורים, דרך רח' פטרסון; לבית המלון, דרך עמק רפאים; ולמתחם המסחרי, דרך רחוב בית לחם. ההערכות הן כי בניית המתחם תסתיים בעוד כ-3 שנים.



השטח בו יוקם מלון קולוני מוכר בשם מתחם הסיבים, ובו שלושה מבנים לשימור: מבנה בית הספר הישן שנבנה ב-1877, שכולל 2 קומות ומרתף; מבנה בית הספר החדש שנבנה ב-1882, בניין דו קומתי ששימש מוסד חינוכי לבני המושבה הגרמנית בירושלים; ובית העם הטמפלרי שנבנה ב-1885 ושימש כמקום תפילה, שבו קומה אחת.



את המתחם מקיפה גדר היסטורית המיועדת אף היא לשימור. שני בתי הספר, בעלי מאפיינים טמפלריים, עומדים כיום נטושים. הם ישומרו במלואם ותותר תוספת בנייה של קומה אחת במבנה בית הספר הישן, עם שימור רעפי המבנה.



המתחם ממוקם באחד האזורים המבוקשים בירושלים. מלון קולוני ממוקם במרחק הליכה משכונת ימין משה, ממלון ענבל ומגן הפעמון.



המלון נמצא מול מלון ארבע העונות שההליכים לבנייתו תלויים בהחלטת בית המשפט העליון, על רקע התנגדות תושבי המקום וערעור שהוגש בעניינו. חברת קולוני ונציגיה מנהלים תהליך של שיתוף הציבור, כדי לקבל את תמיכת תושבי השכונה למהלך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully